SON DAKİKA
Hava Durumu

#Kurban Bayramı

YENİŞEHİR YÖREM - Kurban Bayramı haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Kurban Bayramı haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

ESDER'den "Kurban Ekonomisi Haber

ESDER'den "Kurban Ekonomisi

Kurban Bayramı'nın ardından ekonomik değeri yüksek olan hayvan derileri, bağırsaklar ve kemikler gibi yan ürünlerin değerlendirilemeden atık haline gelmesini "milli servet kaybı" olarak nitelendiren Esnaf ve Sanatkârlar Derneği (ESDER) Bursa İl Başkanlığı, bu konuda yapısal bir dönüşüm çağrısı yaptı. "Modern Altyapı ve Üretim Şart" ESDER Genel Başkanı İbrahim Özacar, Bursa’nın deri ve tekstil sektöründeki köklü geçmişine dikkat çekerek, üretim odaklı ekonomik anlayışın zamanla yerini tüketim kültürüne bıraktığını söyledi. Dünyada hayvansal yan ürünlerin ilaç, kozmetik ve çeşitli sanayi kollarında yüksek katma değerli ürünlere dönüştürüldüğünü belirten Özacar, Türkiye’nin de bu alanda gerekli altyapıyı oluşturarak ekonomik kazanç sağlaması gerektiğini ifade etti. Basın açıklamasında, deri, bağırsak ve kemik gibi hayvansal yan ürünlerin modern yöntemlerle işlenerek sanayiye kazandırılmasının ülke ekonomisi açısından stratejik önem taşıdığı vurgulandı. Ayrıca modern kesimhanelerin yaygınlaştırılması ve kırsal sanayi yatırımlarının desteklenmesinin hem çevresel sürdürülebilirliğe hem de milli kalkınmaya katkı sağlayacağı belirtildi. Açıklamada, Ahilik kültürünün mirasçıları olarak hareket edilmesi gerektiğine işaret edilerek, israfın nimetlere karşı sorumsuzluk anlamına geldiği anlayışının benimsenmesinin önemine dikkat çekildi. "İsraf, Kaynaklara Karşı Sorumsuzluktur" Açıklamasında, toplumda yaygın olan tüketim alışkanlıklarını da eleştiren Özacar, kurban ibadetinin yalnızca et paylaşımından ibaret olmadığını; emanete sahip çıkmayı ve her parçayı bir nimet olarak değerlendirmeyi de öğrettiğini belirtti. Güçlü Türkiye’nin yolunun "tüketmekten değil üretmekten" geçtiğini ifade eden ESDER Bursa İl Başkanlığı, kamuoyuna bu konuda daha duyarlı olunması çağrısını yineledi.

Büyükşehir'den bayramda kesintisiz sağlık hizmeti Haber

Büyükşehir'den bayramda kesintisiz sağlık hizmeti

Bursa Büyükşehir Belediyesi Sağlık İşleri Dairesi Başkanlığı bünyesinde çalışmalarını sürdüren Evde Bakım ve Ambulans Hizmetleri Şube Müdürlüğü, binlerce hastanın ayağına giderek sağlık hizmetlerinden yararlanmalarını sağlıyor. 17 ilçede yatağa bağımlı hastalara yönelik nakil hizmetlerini sürdüren ekipler, gelen talepleri titizlikle değerlendirerek 27 hasta nakil ambulansı ve 48 mobil araçla Bursalılara hizmet veriyor. Bayramda kesintisiz hizmet Kurban Bayramı’nda da hizmetlerini ara vermeden sürdüren Büyükşehir Belediyesi ekipleri, ihtiyaç duyan vatandaşların sağlık ve bakım hizmetlerinden yararlanabilmesini sağlıyor. Evde bakım hizmetleri kapsamında hemşirelik, psikolog, ebelik, diyetisyen hizmetlerinin yanı sıra temizlik ve bakım destek hizmetleri de sunuluyor. Alanında uzman ekipler tarafından fizik tedavi desteği de verilirken, ev ortamında egzersiz yaptırılan hareket kabiliyeti kısıtlı bireylerin yaşam konforunun artırılması amaçlanıyor. Çalışmalarda, hastaların sağlık durumları da düzenli olarak takip ediliyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin zor zamanlarında yanlarında olduğunu belirten vatandaşlar, Ramazan Bayramı'nda olduğu gibi Kurban Bayramı’nda da hizmet aldıklarını belirterek Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür etti. Öte yandan Evde Bakım ve Ambulans Hizmetleri Şube Müdürlüğü, Ocak-Nisan döneminde toplam 25 bin 113 kişiye hemşirelik hizmeti sundu. Aynı dönemde 19 bin 330 kişiye bakım desteği sağlanırken, 7 bin 621 vatandaş uzman fizyoterapistlerden, 1248 kişi ise doktorlardan destek aldı. Ambulans nakil hizmetleriyle de 15 bin 996 kişiye destek verildi. Ayrıca 1419 kişiye psikolojik danışmanlık hizmeti, 1597 kişiye diyetisyen desteği verildi. 86 kişiye ebelik hizmeti sunulurken, 1111 kişi için sosyal inceleme gerçekleştirildi. 1500 kişinin de evine gidilerek temizlik çalışmaları büyük bir titizlikle gerçekleştirildi.

Asırlık köfteli çorba geleneği bu yıl da devam etti Haber

Asırlık köfteli çorba geleneği bu yıl da devam etti

Abdal Mehmet Hazretleri'ni yâd etmek için yılda bir kez pişen çorbadan içmek isteyen binlerce kişi, uzun kuyruklar oluşturdu. Anadolu'da yetişmiş büyük velilerden Abdal Mehmet Hazretleri'ni anmak için yaklaşık 500 yıldır yaşatılan gelenek çerçevesinde bu yıl da köfteli çorba dağıtıldı. Abdal Mehmet Hazretleri, dağıtılan çorbanın ve okunan duanın ardından kabri başında yad edildi. İçinde pirinç ve köfte olan çorba ilk yapıldığı tarif olan 500 yıl önceki gibi yapılmaya özen gösteriliyor. Bu yılda pişen çorbadan içmek isteyen vatandaşlar Abdal Mehmet Hazretleri'nin türbesinin bulunduğu alana geldi. Yaklaşık 80 yıl önce devlet erkanı tarafından yapılan anma etkinliklerini 8 yıldır bir fiil gerçekleştirdiklerini belirten Vatan Sevdalıları Platformu Başkanı Tarkan Gani, "Bundan 600 yıl evvel Abdal Mehmet Hazretleri, öğrencisi olan Eşref Rumi Hazretleri'ne "Git bana bir tas köfteli çorba getir" diye buyuruyor. Eşref Rumi Hazretleri nereye gitse köfteli çorbayı bulamıyor. Abdal Mehmet Hazretleri, "Otur yanıma, üzülme" diyor. Y, yerden almış olduğu çamurları köfte haline getirip tencerenin içine atıyor. Yaptığı çamurlar bir süre sonra köfte haline geliyor. O günden bugüne, Kurban Bayramı'nın 4. günü yaklaşık 600 yıl gelenek devam etmiş. 1940 yılında bir ara verilmiş. 2019 yılında başlatmak bize nasip oldu. Bu yıl da 8'incisini düzenliyoruz" diye konuştu.

Yıldırım'da kurban satış ve kesim alanlarında hijyen seferberliği Haber

Yıldırım'da kurban satış ve kesim alanlarında hijyen seferberliği

Yıldırım Belediyesi, Kurban Bayramı’nda vatandaşların ibadetlerini hijyenik ve düzenli bir ortamda gerçekleştirebilmesi için sahadaki çalışmalarını aralıksız sürdürdü. Yıldırım Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, bayramın ilk gününden itibaren ilçenin farklı noktalarında belirlenen kurban satış ve kesim alanlarında yoğun temizlik çalışması yürüttü. Bu çerçevede atıklar hızlı şekilde toplanırken, kurban satış ve kesim alanları hem sabunlu suyla detaylı şekilde yıkandı hem de dezenfekte edildi. Böylece kötü görüntü ve çevre kirliliğinin önüne geçilmiş oldu. Ayrıca ilaçlama çalışması yapılarak haşere oluşumuna karşı tedbir alındı. Çevre ve halk sağlığını korumaya yönelik gerçekleştirilen çalışmalarla birlikte kurban satış ve kesim alanları kısa sürede temizlenerek yeniden ilçe halkının kullanıma uygun hale getirildi. Temiz ve yaşanabilir bir Yıldırım Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, yürütülen koordineli çalışmalarla birlikte Kurban Bayramı'nı huzurlu bir şekilde geçirdiklerini belirtti. Başkan Yılmaz, "Hemşehrilerimizin Kurban Bayramı’nı huzurlu, güvenli ve sağlıklı şekilde geçirebilmesi için tüm ekiplerimiz özveriyle çalıştı. Vatandaşlarımız, aldığımız tedbirler sayesinde kurban ibadetlerini hijyenik ve rahat ortamlarda yerine getirdi. Bayramın ilk gününden itibaren kurban satış ve kesim alanlarında hızlı bir şekilde temizlik çalışması gerçekleştirdik. Ekiplerimiz, halk sağlığını tehlikeye atacak ve çevre kirliliğine yol açacak durumlara fırsat vermemek için yoğun bir şekilde çalıştı. Yıldırım Belediyesi olarak yılın her günü temiz, sağlıklı ve yaşanabilir bir şehir hedefiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz" dedi. Yıldırım Belediyesi’nin yürüttüğü çalışmalardan memnuniyet duyduklarını belirten ilçe halkı da gösterilen hassasiyet dolayısıyla Başkan Oktay Yılmaz ve belediye ekiplerine teşekkür etti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.