SON DAKİKA
Hava Durumu

#Yıldırım Belediyesi

YENİŞEHİR YÖREM - Yıldırım Belediyesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Yıldırım Belediyesi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Yıldırımlı genç yüzücüler Türkiye'nin gururu oldu Haber

Yıldırımlı genç yüzücüler Türkiye'nin gururu oldu

Yıldırım Belediyesi, spor yatırımları ve geliştirdiği projelerle geleceğin şampiyonlarını yetiştiriyor. Yıldırım Belediyespor’un genç yüzücüleri, Bulgaristan'ın Varna kentinde düzenlenen Black Sea Cup 2026’ya damga vurdu. Yıldırım Belediyesporlu Çınar Buldağ ve Meyra Ulu, Türkiye Yüzme Federasyonu (TYF) Yüzme Karması kadrosunda yer alarak ülkemizi turnuvada temsil etti. Organizasyonda kulaç atan Çınar Buldağ, başarılı performansını 3 altın ve 1 gümüş madalya ile taçlandırdı. Meyra Ulu ise müsabakaları 1 altın ve 1 gümüş madalya ile tamamladı. Yıldırım Belediyesporlu genç yüzücüler, başarılarıyla hem Türkiye’nin hem de Yıldırım’ın gururu oldu. Sporun merkezi Yıldırım Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, katıldıkları organizasyonda madalyaları toplayan genç yüzücüleri kutladı. Başkan Yılmaz, "Spor kenti Yıldırım hedefiyle hayata geçirdiğimiz yatırımlarımızın meyvelerini almaya devam ediyoruz. Yıldırım Belediyesporlu gençlerimizin ülkemizi ve şehrimizi uluslararası organizasyonlarda başarıyla temsil etmesi bizleri gururlandırıyor. Bulgaristan’da gerçekleştirilen Black Sea Cup 2026’da kazandıkları madalyalarla göğsümüzü kabartan Çınar Buldağ ve Meyra Ulu’yu tebrik ediyorum. Yıldırım’ı ulusal ve uluslararası düzeyde sporla anılan kent haline getirmek için çalışmalarımıza aralıksız devam edeceğiz" dedi.

Yıldırım'da kadınlar üretiyor, kent kazanıyor Haber

Yıldırım'da kadınlar üretiyor, kent kazanıyor

Kadınların sosyal ve ekonomik hayattaki rolünü güçlendirmek için önemli çalışmalara imza atan Yıldrım Belediyesi, örnek olacak bir projeyi daha hayata geçirdi. Yıldırım Belediyesi Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü tarafından düzenlenen Geleneksel 6. El Emekleri Festivali binlerce Bursalıyı buluşturdu. Yıldırım Belediyesi Etkinlik Alanı’ndaki festivalde, YIL-MEK kursiyerleri ile kadın kooperatiflerinin yıl boyunca büyük emek ve özveriyle hazırladığı ürünler görücüye çıktı. Festival kapsamında; el emeği stantları, çocuklara yönelik etkinlikler, atlı gösteriler düzenlendi. Ayrıca Türk Halk Müziğinin sevilen ismi Cengiz Özkan Bursalılara unutulmaz bir akşam yaşatırken, Nermin Öztürk Söyleşisi de büyük ilgi gördü. Yıldırım Belediyesi Etkinlik Alanı’nda düzenlenen festivalin açılış programına ev sahibi Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz’ın yanısıra; AK Parti Bursa Milletvekilleri Emine Yavuz Gözgeç, Emel Gözükara Durmaz, Yıldırım Kaymakamı Metin Esen, AK Parti Yıldırım İlçe Başkanı İrfan Akkaya, siyasi parti temsilcileri, Filistinli kadınlar ve vatandaşlar katıldı. Festivalin açılışında yaptığı konuşmada kadının önemine dikkat çeken Başkan Oktay Yılmaz, "Biz Yıldırım’da şuna yürekten inanıyoruz: kadının güçlenmesi, ailenin güçlenmesidir. Ailenin güçlenmesi ise mahallenin, şehrin ve nihayetinde ülkenin güçlenmesidir. Bu anlayışla siz değerli kadınların sosyal hayatta, üretimde, eğitimde, kültürde ve ekonomide daha aktif şekilde yer almanız için çalışıyoruz. Hayatın her alanında söz sahibi olmanızı; üretken, güçlü ve özgüvenli bireyler olarak varlık göstermenizi önemsiyoruz" dedi. Kadınlara yönelik proje ve çalışmalardan söz eden Başkan Oktay Yılmaz, "Yıldırım’da hayata geçirdiğimiz çalışmaların her biri, kadınların emeğine duyduğumuz saygının bir göstergesidir. Bu amaçla kadın kooperatiflerimizin kurulmasına öncülük ettik. kooperatiflerimizi kurmakla da yetinmedik. Mekan temininden makine ve teçhizat desteğine, eğitimden proje hazırlamaya, üretimden pazarlamaya kadar ihtiyaç duydukları her alanda yanlarında olduk. Bugün ilçemizde faaliyet gösteren 14 kadın kooperatifimiz; tarımdan gıdaya, tekstilden el sanatlarına kadar birçok alanda üretim yapıyor. Kadınlarımız birlikte üretiyor, birlikte öğreniyor ve birlikte kazanıyor" ifadelerini kullandı. Yıl-Mek kursları ile binlerce kadının hayatına dokunduklarını belirten Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, "Yıldırım Kaymakamlığımız ve Yıldırım Halk Eğitimi Merkezimizle birlikte sürdürdüğümüz Yıl-Mek kurslarımız da kadınlara yönelik çalışmaların önemli bir bölümünü oluşturuyor. Bugün Yıl-Mek çatısı altında 11 farklı alanda, 57 branşta ve 30 eğitim merkezinde vatandaşlarımıza hizmet veriyoruz. Bu kurslarla kadınlarımızın meslek edinmesini, öğrendikleri becerileri üretime dönüştürmesini ve istihdama katılmasını hedefliyoruz. Dikişten el sanatlarına, giyim üretiminden gıdaya, geleneksel sanatlardan mesleki ve teknik eğitimlere kadar birçok branşta hizmet veriyoruz. Kurslarımızda eğitim alan kadınlarımızın bir bölümü işe giriyor, bir bölümü kendi ürününü hazırlayıp satıyor, bir bölümü de kooperatiflerimizde üretime katılıyor. Hanımeli Çarşımızı da kadınların el emeği göz nuru ürünlerini hemşehrilerimizle buluşturmaları için hayata geçirdik. Kadınlar burada ürünlerini sergiliyor, müşterileriyle doğrudan iletişim kuruyor ve emeklerinin karşılığını alıyor" dedi. Kadınlara yönelik çalışmalara aralıksız devam edeceklerini vurgulayan Başkan Oktay Yılmaz, Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın da sık sık vurguladığı üzere; kadınlarımız milletimizin mayası, ailemizin direği ve toplumumuzun vicdanıdır. Geleneksel El Emekleri Festivalimiz, emeğin, üretimin ve birlikteliğin bayramıdır. Bu festival; bir yıl boyunca gecesini gündüzüne katan, günlük sorumlulukları arasında üretime zaman ayıran kadınların emeğinin kutlandığı özel bir buluşmadır.Bu yıl ki festivalimizde özel misafirlerimiz de yer alıyor. Filistin’den gelen girişimci hanımlarımız ülkelerinde ürettikleri ürünleri festivalimizde sergiliyorlar. Bunun bizim için büyük bir mutluluk olduğunu da belirtmek isterim.Bu anlamlı buluşmanın; festivalimizi farklı şehirlerden ve ülkelerden üretken kadınları bir araya getiren güçlü bir buluşmaya dönüşmesi adına atılmış önemli bir adım olmasını temenni ediyorum. Yıldırım Belediyesi olarak her şartta yanınızda olmaya, üretim yolculuğunuzu desteklemeye, sizler için yeni imkanlar oluşturmaya ve emeklerinizi daha geniş kitlelerle buluşturmaya devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.

Bursa’nın Fethi Yıldırım’da sahneye taşındı Haber

Bursa’nın Fethi Yıldırım’da sahneye taşındı

Yıldırım Belediyesi, Bursa’nın fethinin 700. yılını çeşitli etkinliklerle kutlamaya devam ediyor. Kültür Sanat ve Sosyal İşler Müdürlüğü’nün düzenlediği programda, "Bursa’nın Fethi" adlı tiyatro oyunu, Yıldırım’da sahnelendi. Barış Manço Kültür Merkezi’ndeki etkinliğe, Bursalılar yoğun ilgi gösterdi. Osmanlı Devleti’nin ilk başkenti olan Bursa’nın fethini etkileyici bir anlatımla sahneye taşıyan oyun, izleyiciler tarafından büyük beğeni topladı. Güçlü oyunculuk performansları ve başarılı sahne tasarımıyla dikkat çeken oyun, seyircileri tarihin derinliklerine uzanan anlamlı bir yolculuğa çıkardı. Hasan Erdem’in "Fetih Yolu" adlı romanından esinlenen ve sanat yönetmenliğini Sebahattin Kılınç’ın üstlendiği oyun, Balaban Bey’in gözünden Bursa’nın fetih sürecinde yaşananları sahneye taşıdı. Tarihi mirasa sahip çıkıyoruz Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, "Bursa, Osmanlı’nın kök saldığı, devlet geleneğinin şekillendiği ve bir medeniyetin temellerinin atıldığı müstesna şehirdir. Bursa’nın fethi sadece geçmişimizin önemli bir dönüm noktası değil, aynı zamanda geleceğimize ışık tutan güçlü bir mirastır. ‘Beylikten Cihan Devleti’ne temasıyla sürdürdüğümüz kültür sanat sezonumuzda, bu büyük mirası hemşehrilerimizle birlikte yeniden anlamayı ve gelecek nesillere aktarmayı amaçlıyoruz. Geçmişten aldığımız ilhamla geleceği inşa ederken, Bursa’nın fethini her yönüyle anlatan programları vatandaşlarımızla buluşturmayı sürdüreceğiz" dedi.

Yıldırım 'Sıfır Atık'ta Türkiye'ye örnek oluyor Haber

Yıldırım 'Sıfır Atık'ta Türkiye'ye örnek oluyor

Yıldırım Belediyesi, sürdürülebilir çevre politikaları doğrultusunda hayata geçirdiği projelerle hem doğal kaynakların korunmasına katkı sağlıyor hem de gelecek nesillere daha yaşanabilir bir kent bırakmayı hedefliyor. Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, 5 Haziran Dünya Çevre Günü ve Türkiye Çevre Haftası nedeniyle ‘Dünya bize emanet’ temasıyla düzenlenen etkinliğe katıldı. Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir şehir bırakmak için çevre yatırımlarını ve sürdürülebilirlik çalışmalarını hız kesmeden sürdüren Yıldırım Belediyesi, sıfır atık odaklı projeleriyle hem doğal kaynakların korunmasına hem de ekonomiye önemli katkılar sağlıyor. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan himayelerinde yürütülen Sıfır Atık Hareketi’nin en güçlü uygulayıcılarından biri olan Yıldırım Belediyesi; Plastiksiz Yıldırım, AtıkNakit, Atık Toplama ve Ayrıştırma Tesisi ve sıfır atık çalışmalarıyla çevre yönetiminde Türkiye’ye örnek olacak projeleri hayata geçiriyor. Yıldırım Belediyesi’nin, gelecek nesillere daha yaşanabilir bir şehir bırakmak adına Bursa’ya kazandırdığı Ambalaj Atığı Toplama ve Ayrıştırma Tesisi doğaya can oldu. Çöpe giden ambalaj atığı ve kağıtların miktarını azaltmak ve geri dönüşümünü sağlamak amacıyla 2022 yılında hizmete açılan tesis, bugüne kadar yaklaşık 28 bin ton atığı geri kazandırdı. Bin metre karelik kapalı alanda hizmet veren tesiste, ayda 300 ton atık ayrıştırılarak ekonomiye kazandırılıyor. Yıldırım Belediyesi’nin en önemli çalışmalarından biri olan Plastiksiz Yıldırım Projesi, tek kullanımlık plastiklerin azaltılmasını ve yeniden kullanılabilir ürünlerin yaygınlaştırılmasını amaçlıyor. Proje kapsamında ilçedeki okullara su arıtma cihazları takılarak, öğrencilere de çelik su mataraları dağıtıldı. Öğrencilerin tek kullanımlık pet şişe kullanımını en aza indirmeyi amaçlayan proje ile 50 milyon pet şişe kullanımının önüne geçilmesi hedefleniyor. Yıldırım Belediyesi, hayata geçirdiği Atık-Nakit Projesi ile de vatandaşların geri dönüştürülebilir atıkları ekonomiye kazandırmasını teşvik ediyor. Proje kapsamında; vatandaşlar belediye ekiplerine teslim ettikleri dönüştürülebilir atıklar karşılığında hediye para puan kazanıyor ve bunları anlaşmalı işyerlerinde harcayabiliyorlar. Ambalaj atıkları, elektronik atıklar ve diğer geri dönüştürülebilir materyallerin ayrı toplanmasını destekleyen sistem sayesinde hem çevre korunuyor hem de geri dönüşüm kültürü güçleniyor. 2024 Kasım’da hayata geçirilen proje kapsamında toplanan 177 ton atığa karşılık vatandaşlara 578 bin lira ödeme yapıldı Yıldırım Belediyesi’nin en önemli çevre yatırımlarından biri olan Mama Üretim Tesisi ise gıda israfını önleyen örnek bir uygulama olarak öne çıkıyor. Kamu kurumları, yemekhaneler, hastaneler, öğrenci yurtları ve lokantalardan toplanan yemek atıkları, özel işlemlerden geçirilerek sahipsiz hayvanlar için besine dönüşüyor. Proje kapsamında, 2023 yılından bu yana 242 ton yemek atığı değerlendirilerek 128 ton hayvan besini üretildi. Böylece hem gıda atıkları israf edilmeden ekonomiye kazandırılıyor hem de sahipsiz hayvanların beslenmesine destek sağlanıyor. Sıfır Atık ve İklim Değişikliği Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren tesiste haftalık yaklaşık 4 ton yemek atığı işlenerek 2 ton besin maddesine dönüştürülüyor. Çevre konusunun ertelenebilir bir mesele olmadığını vurgulayan Başkan Yılmaz, "Gelecek nesillere daha temiz, daha yaşanabilir ve daha sürdürülebilir bir Yıldırım bırakmak için çalışıyoruz. Sayın Emine Erdoğan Hanımefendi’nin himayelerinde yürütülen Sıfır Atık Hareketi, yerel yönetimler olarak bizlere önemli bir vizyon sunuyor. Biz de Yıldırım Belediyesi olarak sıfır atık anlayışını yalnızca bir çevre politikası değil, aynı zamanda bir yaşam kültürü olarak görüyoruz. Plastiksiz Yıldırım, Atık-Nakit, Ambalaj Atığı Toplama ve Ayrıştırma Tesisimiz ve Mama Üretim Tesisimiz gibi projelerimizle atıkları ekonomiye kazandırıyor, doğal kaynaklarımızı koruyor ve çevresel farkındalığı artırıyoruz. Çevreye duyarlı, kaynaklarını verimli kullanan ve sürdürülebilir bir şehir hedefiyle çalışmalarımıza kararlılıkla devam edeceğiz" ifadelerini kullandı.

Yıldırım’ın gençleri zirvede Haber

Yıldırım’ın gençleri zirvede

Molla Yegan Çocuk Üniversitesi Robot Takımı, başarılarına yenisini ekledi. Gençler, 7. Uluslararası Kelebek Robot Olimpiyatları’nda "Çizgi İzleyen Robot" kategorisinde ilk üç sırayı alarak Yıldırım’ın gururu oldu. Yıldırım Belediyesi’nin çocukları bilim, teknoloji ve sanatla buluşturmak amacıyla hayata geçirdiği Molla Yegan Çocuk Üniversitesi, başarılarıyla adından söz ettirmeyi sürdürüyor. Molla Yegan Çocuk Üniversitesi Robot Takımı, Gebze Teknik Üniversitesi tarafından düzenlenen 7. Uluslararası Kelebek Robot Olimpiyatları’na damga vurdu. Yıldırımlı gençler ‘Çizgi İzleyen Robot’ kategorisinde rakiplerini geride bırakarak kürsünün tamamını domine etti. Söz konusu kategoride birincilik, ikincilik ve üçüncülüğü kimselere bırakmayan Molla Yegan Çocuk Üniversitesi Robot Takımı, Yıldırım’a büyük bir gurur yaşattı. Bilimle gelişen Yıldırım Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, elde edilen başarıdan dolayı gençleri kutladı. Başkan Yılmaz, "Çocuklarımızın bilim ve teknoloji alanındaki gelişimlerini desteklemeye önem veriyoruz. Evlatlarımızın geleceğe en iyi şekilde hazırlanması için yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Molla Yegan Çocuk Üniversitemiz, çocuklarımızın fikirlerini hayata geçirebildiği ve üretkenliklerini geliştirdiği değerli bir eğitim yuvasıdır. Burada eğitim alan öğrencilerimiz, geleceğin dünyasında söz sahibi olacak donanımlı bireyler olarak yetişiyor. 7. Uluslararası Kelebek Robot Olimpiyatları’nda elde edilen dereceler hepimize büyük bir gurur yaşattı. Yıldırım’da bilim ve teknolojiyle iç içe büyüyen nesiller yetiştirme hedefimizden vazgeçmeden çalışmalarımıza devam edeceğiz" dedi.

Mollarap’a değer katan projeler sona yaklaşıyor Haber

Mollarap’a değer katan projeler sona yaklaşıyor

Yıldırım Belediyesi tarafından hayata geçirilen Fevziye Parkı Çevre Düzenlemesi, Osman Fevzi Efendi Yazlık Köşkü Rekonstrüksiyonu ve Fetih Korusu projeleri Mollaarap bölgesini; tarihi kimliği korunmuş, modern yaşam alanlarıyla zenginleşmiş, kültür ve turizm açısından güçlü bir çekim merkezi haline getirecek. Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, Fevziye Parkı Çevre Düzenlemesi, Osman Fevzi Efendi Yazlık Köşkü Rekonstrüksiyonu ve Fetih Korusu projelerinde devam eden çalışmaları yerinde inceledi. Mollarap Mahallesi’nin Yıldırım için önemine değinen Başkan Oktay Yılmaz; "Mollaarap bölgesi, ilçemizin hem tarihi mirasını hem de doğal güzelliklerini bir arada barındıran, çok kıymetli bir bölge. Biz de bu bölgeye, tarihine yakışır, geleceğe değer katan çok büyük bir dönüşüm projesi kazandırıyoruz" ifadelerini kullandı. Doğal doku korunuyor Fevziye Parkı projesinde çalışmaların devam ettiğini belirten Başkan Oktay Yılmaz, "12 bin 500 metrekarelik bir alanda hem tarihi hem doğal dokuyu koruyarak kapsamlı bir çevre düzenlemesi yapıyoruz. Tescilli köşkün rekonstrüksiyonu, havuzun restorasyonu, dans pistinin amfi tiyatroya dönüşümü, çocuk parkları, yürüyüş yolları ve teraslarıyla birlikte Fevziye Parkı, bölgenin cazibe noktası olacak. Burası sadece bir park değil; geçmişle geleceğin buluştuğu bir yaşam alanı olacak. Bölgenin en değerli yapılarından biri olan Osman Fevzi Efendi Yazlık Köşkü’nün ise sadece temel izleri kalmıştı. Bu köşk, bir dönemin sanayi öncülerinden Osman Fevzi Efendi’nin hatırasını yaşatacak bir kültür durağıdır. Zemin katından fuayesine, toplantı salonlarından kafesine kadar bu yapı hem hemşehrilerimizin hem de ziyaretçilerin keyifle vakit geçireceği bir merkez haline gelecek" dedi. Kültür aksı olacak Mollaarap bölgesinde hayata geçirilecek en büyük projenin ise Fetih Korusu olduğunu vurgulayan Başkan Oktay Yılmaz; "35 bin metrekarelik bu alanda yıllar önce yaşanan toprak kayması sonrası boşaltılan riskli bölgeyi, biz bugün Yıldırım’ın yeni şehir parkı haline getiriyoruz. Yürüyüş parkurlarından konser ve etkinlik alanlarına, spor sahalarından alışveriş sokağına, konaklama birimlerinden kültür sanat merkezine kadar çok geniş bir yelpazede çalışmalar yürütüyoruz. Aynı zamanda Hünkar Köşkü, Müsellim Köşkü ve Fevziye Parkı’nı birbirine bağlayan büyük bir kültür koridoru oluşturuyoruz. Bu proje tamamlandığında Mollaarap, Bursa’nın en özel yaşam ve kültür akslarından biri haline gelecek. Şu anda Fevziye Parkı’nda çalışmaların yüzde 75’i tamamlandı. Osman Fevzi Efendi Yazlık Köşkü’nde ise işlerin yüzde 80’i tamamlandı. İnşallah çalışmalara ara vermeden projelerimizi tamamlayıp, Yıldırımlıların hizmetine sunacağız" ifadelerini kullandı.

Yıldırım'da kurban satış ve kesim alanlarında hijyen seferberliği Haber

Yıldırım'da kurban satış ve kesim alanlarında hijyen seferberliği

Yıldırım Belediyesi, Kurban Bayramı’nda vatandaşların ibadetlerini hijyenik ve düzenli bir ortamda gerçekleştirebilmesi için sahadaki çalışmalarını aralıksız sürdürdü. Yıldırım Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri, bayramın ilk gününden itibaren ilçenin farklı noktalarında belirlenen kurban satış ve kesim alanlarında yoğun temizlik çalışması yürüttü. Bu çerçevede atıklar hızlı şekilde toplanırken, kurban satış ve kesim alanları hem sabunlu suyla detaylı şekilde yıkandı hem de dezenfekte edildi. Böylece kötü görüntü ve çevre kirliliğinin önüne geçilmiş oldu. Ayrıca ilaçlama çalışması yapılarak haşere oluşumuna karşı tedbir alındı. Çevre ve halk sağlığını korumaya yönelik gerçekleştirilen çalışmalarla birlikte kurban satış ve kesim alanları kısa sürede temizlenerek yeniden ilçe halkının kullanıma uygun hale getirildi. Temiz ve yaşanabilir bir Yıldırım Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, yürütülen koordineli çalışmalarla birlikte Kurban Bayramı'nı huzurlu bir şekilde geçirdiklerini belirtti. Başkan Yılmaz, "Hemşehrilerimizin Kurban Bayramı’nı huzurlu, güvenli ve sağlıklı şekilde geçirebilmesi için tüm ekiplerimiz özveriyle çalıştı. Vatandaşlarımız, aldığımız tedbirler sayesinde kurban ibadetlerini hijyenik ve rahat ortamlarda yerine getirdi. Bayramın ilk gününden itibaren kurban satış ve kesim alanlarında hızlı bir şekilde temizlik çalışması gerçekleştirdik. Ekiplerimiz, halk sağlığını tehlikeye atacak ve çevre kirliliğine yol açacak durumlara fırsat vermemek için yoğun bir şekilde çalıştı. Yıldırım Belediyesi olarak yılın her günü temiz, sağlıklı ve yaşanabilir bir şehir hedefiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz" dedi. Yıldırım Belediyesi’nin yürüttüğü çalışmalardan memnuniyet duyduklarını belirten ilçe halkı da gösterilen hassasiyet dolayısıyla Başkan Oktay Yılmaz ve belediye ekiplerine teşekkür etti.

'Boğa yakalama timi' teyakkuzda bekliyor Haber

'Boğa yakalama timi' teyakkuzda bekliyor

Bayram boyunca; Temizlik İşleri Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü, Veteriner İşleri Müdürlüğü ve İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlükleri vatandaşlara hizmet vermek için mesaide olacak. Vatandaşların kurban ibadetlerini sağlıklı, güvenli ve hijyenik ortamlarda yerine getirebilmeleri için tüm tedbirleri alan Yıldırım Belediyesi; kurban satış ve kesim noktalarının temizlik ve ilaçlama işlemlerini de gerçekleştiriyor. Bayram boyunca Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri kurban satış ve kesim yerlerinin temizliği için çalışmalarına aralıksız devam edecek. Kurban Bayramlarında klasik hale gelen ‘kaçan kurbanlık’ görüntülerinin Yıldırım’da yaşanmaması için de gerekli tedbirler alındı. Veteriner işleri Müdürlüğü bünyesinde kurulan ‘boğa yakalama timi’ bayram boyunca teyakkuzda olacak. Bayram öncesi ilçedeki ibadethanelerde de hazırlık yapan Yıldırım Belediyesi temizlik işleri ekipleri, camileri temizleyip bayram namazına hazır hale getiriyor. Öte yandan Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından bayram öncesinde ihtiyaç sahibi ailelere et dağıtımı gerçekleştirilirken, gluten hassasiyeti olan vatandaşlara da glutensiz baklava dağıtımı yapıldı. Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, Kurban Bayramı hazırlıklarına ilişkin yaptığı açıklamada, "Hemşehrilerimizin Kurban Bayramı’nı huzur, güven ve sağlık içerisinde geçirebilmeleri için tüm ekiplerimizle sahadayız. Vatandaşlarımızın ibadetlerini hijyenik ve düzenli ortamlarda yerine getirebilmeleri adına gerekli tüm tedbirleri aldık. Bayramın ruhuna uygun olarak dayanışma ve paylaşma kültürünü yaşatmaya da büyük önem veriyoruz. Bu kapsamda ihtiyaç sahibi ailelerimizin yanında olmaya devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.