SON DAKİKA
Hava Durumu

#Osmangazi Belediyesi

YENİŞEHİR YÖREM - Osmangazi Belediyesi haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Osmangazi Belediyesi haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

50. Yeşil Bursa Rallisi Osmangazi'den start aldı Haber

50. Yeşil Bursa Rallisi Osmangazi'den start aldı

2026 Petrol Ofisi Maxima Türkiye Ralli Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan 50. Yeşil Bursa Rallisi, Türkiye'nin dört bir yanından gelen sporcuları ve motor sporları tutkunlarını Bursa'da buluşturdu. Türk ralli sporunun hafızasında özel bir yere sahip olan ve motor sporları tutkunlarına birbirinden özel yarışlar izletecek olan Yeşil Bursa Rallisi, 50'nci kez Osmangazi Meydanı'ndan, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın'ın verdiği startla başladı. Start öncesinde Başkan Aydın, ralliye katılan 110 sporcuyu araçlarının başında ziyaret ederek yarışlarda başarılar diledi. Heyecan tüm hızıyla başladı 55 otomobil ve 110 sporcunun katılımıyla gerçekleştirilen 50. Yeşil Bursa Rallisi'nin ilk gününde Hüseyinalan ve Mürseller bölgelerinde belirlenen 3,30 kilometrelik Osmangazi Belediyesi Seyirci Özel Etabı geçildi. Toplam uzunluğu 126,30 kilometre olan ve Orhaneli-Keles bölgesindeki 9 özel etaptan oluşan rallinin ikinci gününde, Petrol Ofisi Maxima Göynükbelen ve Remed Assistance Dağgüney etapları ikişer kez geçilecek. Asfalt zeminde gerçekleştirilecek zorlu rallinin son günü olan 7 Haziran Pazar günü ise Y. Nedim Çelik Soğukpınar ve Şentürk Otomotiv Hüseyinalan etapları ikişer kez geçildikten sonra, 50. Yeşil Bursa Rallisi, Aloft by Marriott Bursa Hotel'de düzenlenecek finiş podyumu ile sona erecek. "Startın Bursa'nın kalbi Osmangazi'den verilmesi son derece değerli" Tüm ekiplere başarı temennisinde bulunan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, "Yarım asırlık geçmişe sahip bu önemli rallinin startının Bursa'nın kalbi Osmangazi'den verilmesi bizim için son derece değerli. Yeşil Bursa Rallisi, Türk motor sporları tarihinde efsaneleşmiş organizasyonlardan biri. Bu anlamlı organizasyonda yer alan tüm pilotlarımıza ve ekiplerimize başarılar diliyorum. Kazasız, belasız ve heyecan dolu bir yarış olmasını temenni ediyorum. Ayrıca sportmenliğin ve centilmenliğin ön planda olduğu güzel bir mücadele yaşanmasını diliyorum." şeklinde konuştu. "Bu yıl da hedefimiz yine kupalarla podyuma çıkmak" Osmangazi Belediyesi'ni başarıyla temsil ederek birçok şampiyonluk elde eden dünyanın tek engelli kadın ralli pilotu Kübra Denizci Keskin ise yaptığı açıklamada, "2026 Petrol Ofisi Maxima Türkiye Ralli Şampiyonası'nın üçüncü ayağı olan 50. Yeşil Bursa Rallisi'nde mücadele edecek olmaktan büyük heyecan duyuyorum. Bu yılki organizasyon oldukça görkemli. Yarışa kendi evimde, belediyemin önünden start veriyor olmak benim için ayrı bir gurur ve mutluluk kaynağı. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın'ın hem bana hem de 50. Yeşil Bursa Rallisi'ne verdiği destek çok değerli. Kendisine teşekkür ediyorum. Geçtiğimiz yıl yarışı podyumda tamamlamayı başarmıştık. Bu yıl da hedefimiz yine kupalarla podyuma çıkmak. Elbette her sporcu gibi birinci olmak isterim ancak öncelikli hedefim yarışı sorunsuz bir şekilde tamamlamak ve podyumda yer almak." ifadelerini kullandı. 50. Yeşil Bursa Rallisi'ne katılmaktan dolayı çok mutlu olduklarını belirten pilotlar da Bursa'nın farklı bölgelerinde birbirinden zorlu etaplarda mücadele edeceklerini ifade ederek, kentte hem sporcular, hem de seyirciler açısından çok güzel bir atmosfer olduğuna değindi.

Osmangazi Belediyesi kadın üreticilerin yanında Haber

Osmangazi Belediyesi kadın üreticilerin yanında

Osmangazi Belediyesi, kadın üreticilerin ekonomik hayatta daha güçlü yer alabilmesi adına yürüttüğü destek çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Daha önce birçok kez kurulan ve kadınların el emeği ürünlerini vatandaşlarla buluşturduğu Kadın Girişimciler Sokağı, bir kez daha Bursalılar için kapılarını açtı. Vatandaşların yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte kadın üreticiler hem ürünlerini tanıtma, hem de aile bütçelerine katkı sağlama fırsatı buldu. Osmangazi Meydanı’ndaki etkinlikte takıdan tekstile, ev dekorasyon ürünlerinden el işi tasarımlara, doğal gıda ürünlerinden hediyelik eşyalara kadar birçok ürün vatandaşların beğenisine sunuldu. "Hepsi el emeği, göz nuru" Kadın Girişimciler Sokağı’nı ziyaret ederek burada üretici kadınlarla bir araya gelen Osmangazi Belediye Başkan Yardımcısı Mutlu Esendemir "Hepsi el emeği, göz nuru. Osmangazi Belediyesi olarak kadın üreticilerin yanındayız." ifadelerini kullandı. Etkinlikte stant kurarak emek verdikleri ürünleri sergileyen kadın girişimciler de, desteklerinden dolayı Osmangazi Belediyesi’ne ve Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür etti. Bursalılar, alışveriş yaparak kadın üreticilere destek verirken aynı zamanda birbirinden özel ürünleri inceleme fırsatı buldu. Gün boyunca hareketliliğin yaşandığı etkinlik alanında vatandaşlar keyifli vakit geçirirken, kadın girişimciler de ürünlerini doğrudan tüketiciyle buluşturmanın mutluluğunu yaşadı.

Dünyanın dört bir yanından gelen öğrenciler, Bursa'da buluştu Haber

Dünyanın dört bir yanından gelen öğrenciler, Bursa'da buluştu

Bursa'da düzenlenen "7 bölgeden 7 kıtaya, Uluslararası Anadolu imam hatip liseleri öğrenci sempozyumu' yoğun katılımla başladı. 3 gün sürece olan oturumlarda bir birinden değerli isimler, deneyimlerini katılımcılarla paylaşacak. İlk oturumda Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri ve Gelecek Vizyonu Paneli'nin sunuculuğu Uluslararası Murat Hüdavendigar AİHL Mütevelli Heyeti Üyesi Av. Mustafa Dündar tarafından gerçekleşti. Dündar yaptığı konuşmada, "Bir şehre hizmet etmek, onun dününü, bugününü ve yarınını düşünmeyi gerektirir. Asıl olan, maziden ilham alarak geleceğe yön verecek kalıcı eserler ortaya koymaktır. Görevimiz boyunca yürüttüğümüz çalışmalar bu anlayışla şekillendi. Altyapıdan üstyapıya, kültürden sosyal hayata, eğitimden gençliğe kadar birçok alanda şehrimizin yaşam kalitesini yükseltmeye gayret ettik. Tarihî mirasın korunması, kültür hayatının güçlendirilmesi ve özellikle çocuklara ve gençlere yönelik eğitim yatırımları bu yaklaşımın temelini oluşturdu. Uluslararası Murad Hüdavendigâr Anadolu İmam Hatip Lisesi de bu anlayışın önemli eserlerinden biridir. 2016 yılında faaliyete geçen ve eğitim vizyonumuzu yansıtan bu kurum, bugün 10. yılını geride bırakmıştır. 10 yıl gibi kısa sayılabilecek bir sürede okul, güçlü bir kurumsal yapı ve geniş bir zemine yayıldı. Farklı coğrafyalardan gelen gençler aynı çatı altında buluştu. Bilgi, kardeşlik ve sorumluluk bilinciyle şekillenen bir eğitim ortamı kuruldu. Bursa'da atılan bu adım, zamanla gönül coğrafyamıza uzanan bir insan yetiştirme tecrübesine dönüştü" dedi. 22. Dönem Bursa Milletvekilliği ve 2009-2024 yılları arasında da Osmangazi Belediye başkanlığı görevini üstlenen Av. Mustafa Dündar, "Okul, Milli Eğitim Bakanlığı Din Öğretimi Genel Müdürlüğü ile Türkiye Diyanet Vakfı iş birliği kapsamında yürütülen Uluslararası Anadolu İmam Hatip Liseleri Projesi çerçevesinde, Osmangazi Belediyesi'nin öncülüğüyle eğitim hayatına kazandırıldı. Amaç, farklı ülkelerden gelen öğrenciler ile Türkiye'den öğrencileri aynı ortamda buluşturmak ve güçlü bir eğitim bağı kurmaktı. İlk yılında 39 ülkeden öğrenciyle başlayan okul, zamanla artan ilgi ve güvenle büyüdü. Farklı dönemlerde 97 ülkeye kadar ulaşan bu uluslararası yapı, okulun gönül coğrafyamızda güçlü bir karşılık bulduğunu göstermektedir. Bugün okulda toplam 507 öğrenci eğitim görmektedir. Bu öğrencilerin 184'ünü uluslararası öğrenciler, 323'ünü ise ülkemizden gelen öğrenciler oluşturmaktadır. Hâlihazırda 65 farklı ülkeden öğrencinin bulunduğu bu yapı, uluslararası niteliğin dengeli ve sürdürülebilir bir şekil alma yolunda olduğunun işaretidir. Uluslararası öğrenciler arasında en yoğun katılım ise Etiyopya ve Endonezya'dan gerçekleşmektedir. Kuruluşundan bugüne kadar ise 244 uluslararası öğrenci okulumuzdan mezun olmuştur. Bu çeşitlilik önemli bir kazanımdır. Önümüzdeki süreçte ise asıl ihtiyaç, bu yapının sürekliliğini güçlendirmektir. Ülke sayısının artmasından çok, belirli bir istikrar içinde sürdürülen öğrenci akışı önem taşımaktadır. Elli civarı ülkenin dengeli biçimde temsil edildiği ve bu ülkelerden her yıl düzenli öğrenci kabulünün sağlandığı bir yapı, eğitim modelinin etkisini daha kalıcı hâle getirecektir. Bu süreklilik, mezunların kendi ülkelerinde birbirleriyle iletişim ve dayanışma içinde hareket etmelerine imkân verecektir. Böylece farklı coğrafyalarda ülkemizin eğitim ve kültür birikimini temsil eden güçlü bir insan kaynağı oluşacaktır. Öğrencilerin bölge ve ülke esasına göre Türkiye'nin farklı şehirlerindeki proje okullarına yönlendirilmesi de bu etkiyi daha geniş bir alana taşıyacaktır" diye konuştu. Uluslararası ortam, Türkiye'den eğitim gören öğrenciler için de önemli bir kazanım sağladığını belirten Dündar, "Farklı ülkelerden arkadaşlarıyla birlikte eğitim alan gençler, dünyayı daha geniş bir bakış açısıyla tanımaktadır. Kurulan dostluklar, zihinlerde sınırları aşan bir anlayışın gelişmesine katkı sunmaktadır. Okul, güçlü fizikî imkânları ve eğitim kadrosuyla dikkat çekmektedir. 29 sınıfta yürütülen eğitim faaliyetleri, 61 öğretmenin rehberliğinde sürdürülmekte ve 507 öğrenciye nitelikli bir eğitim ortamı sunulmaktadır. Sahip olduğu altyapı ve planlı yerleşimi sayesinde okul, uluslararası imam hatip liseleri arasında örnek gösterilen kurumlar arasında yer almıştır. Açıldığı günden bu yana farklı dönemlerde uluslararası imam hatip okullarının katılımıyla toplantılar düzenlenmiş, tecrübeler paylaşılmış ve onların da kurumsallaşmasına yönelik ciddi katkısı olmuştur. Farklı dönemlerde birçok bakan, üst düzey bürokrat ve eğitim yöneticisi okulu ziyaret ederek yürütülen çalışmaları yerinde incelemiştir. Bu ilgi, okulun ortaya koyduğu eğitim modelinin ulusal ölçekte yakından takip edildiğini göstermektedir. Okulun dikkat çeken yönlerinden biri de Akademik Bilim Kurulu'dur. Dr. Mustafa Öcal, hocamızın başkanlığında çalışmalarını devam ettiren kurul, yürütülen faaliyetleri değerlendirmekte ve gelişim sürecine yön verecek öneriler sunmaktadır. Bu yapı, kuruma güçlü ve sürdürülebilir bir ufuk kazandırmaktadır" dedi. Eğitim anlayışının önemli başlıklarından biri de İlahiyat Odaklı Hafızlık Projesi olduğuna dikkat çeken Dündar, "Bu eğitimle, dinî ilimlerde donanımlı, aynı zamanda çağın gerektirdiği bilgi ve becerilere sahip bireylerin yetişmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda, başta ilahiyat olmak üzere farklı alanlarda uzmanlaşan, mesleğinde yetkin ve sorumluluk sahibi bireyler yetiştirilmektedir. Böylece okul, ilmî, meslekî yeterliliği ve manevi temeli birlikte güçlendiren bir model ortaya koymaktadır. Okulun birikimini ve tecrübesini yansıtan Hüdavendigâr Dergisi'nin ikinci sayısının yayımlanması da bu sürecin önemli bir göstergesidir. Bu yayın, yapılan çalışmaların kayıt altına alınmasına ve elde edilen tecrübenin gelecek dönemlere aktarılmasına dair bir vesika işlevi görecektir. Bu eserin hayata geçirilmesinde emeği olan pek çok kişi ve kurum bulunmaktadır. Okulun yapılması fikrini gündeme getirerek sürecin başlamasına öncülük eden, dönemin BİHMED Başkanı ve Bilecik Milletvekili Halil Eldemir'e özellikle teşekkür ediyorum. Fikir aşamasından itibaren süreci yakından takip etmiş ve mütevelli heyeti içinde yer alarak desteğini sürdürmüştür. Kuruluş sürecinde önemli görevler üstlenen, okulun kurumsallaşmasında mühim katkıları bulunan Kurucu Müdürümüz Mehmet Türkmen'e, bu birikimi geliştirerek sürdüren Okul Müdürü Zeki Yaslaş'a ve tüm eğitim kadrosuna teşekkür ediyorum. Bu çatı altında yetişen her genç, kendi ülkesinde bilgi ve sorumluluk bilinciyle hareket edecek, Bursa'dan dünyaya uzanan gönül bağlarını güçlendirecektir" diye konuştu.

"Hayatımın İlk Kütüphanesi Annem" Anne ve çocukların gönüllerine dokundu Haber

"Hayatımın İlk Kütüphanesi Annem" Anne ve çocukların gönüllerine dokundu

Toplumun her kesimine yönelik sosyal ve kültürel çalışmalarını sürdüren Osmangazi Belediyesi, anne ve çocuklara yönelik anlamlı etkinliklerine bir yenisini daha ekledi. Hüdavendigar Kütüphanesi’nde düzenlenen "Hayatımın İlk Kütüphanesi Annem" etkinliği, yoğun bir katılımla gerçekleşti. Annelerin çocuklarıyla birlikte katıldığı programda duygu dolu anlar yaşanırken, etkinlik aile bağlarının güçlenmesine de katkı sundu. Çocukların anneleriyle birlikte kaliteli zaman geçirmesi, kitap sevgisinin küçük yaşta kazanılması ve aile içi iletişimin güçlendirilmesi amacıyla düzenlenen etkinlikte, çeşitli interaktif çalışmalar ortaya kondu. Program boyunca çocuklara anneleriyle ilgili sorular yöneltilirken, anneler de çocuklarına duygu ve düşüncelerini anlattıkları mektuplar yazdı. Etkinlik sonunda ortaya çıkan samimi ve duygusal görüntüler, katılımcılara unutulmaz bir gün yaşattı. Sevgilerini yarınlara not düştüler Etkinliğe katılan anneler, duydukları memnuniyeti dile getirerek Osmangazi Belediyesi’ne ve Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkür etti. Çocuklarıyla birlikte güzel bir vakit geçirdiklerini kaydeden katılımcılar, yazdıkları mektupları çocuklarının yıllar sonra açıp okuyabileceği, o günkü duygularını yeniden hissedebileceğini ifade ederek, "Hayatımın İlk Kütüphanesi Annem" etkinliğinin çok güzel bir proje olduğunu vurguladı. Çocuklar da, etkinliğin annelerini daha yakından tanımalarına yardımcı olduğunu belirtti. Renkli görüntülere sahne olan etkinliğin sonunda anneler ve çocukları, Anneler Günü’ne özel çiçek takdim edildi.

Hatice Bakraç Kreş ve Gündüz Bakımevi'nin Temeli Atıldı Haber

Hatice Bakraç Kreş ve Gündüz Bakımevi'nin Temeli Atıldı

Osmangazi Belediyesi, Hatice Bakraç Kreş ve Gündüz Bakımevi'nin temel atma törenini gerçekleştirdi. Hayırsever iş insanı Mustafa Bakraç'ın katkıda bulunduğu Emek Adnan Menderes Mahallesi'ndeki projenin temel atma törenine Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın'ın yanı sıra CHP Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Gökan Zeybek, eski Milli Savunma ve Milli Eğitim Bakanı Turhan Tayan, CHP Bursa İl Başkanı Nihat Yeşiltaş, CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Emek Adnan Menderes Mahalle Muhtarı Naci Özbay ve Bakraç ailesinden Mustafa Bakraç ve kızı Esra Bakraç ile belediye başkan yardımcıları, Osmangazi Belediyesi meclis üyeleri, muhtarlarla mahalle sakinleri katıldı. "Hedefimiz 20 Kreş ile Osmangazi'yi Buluşturmak" Atatürkçü, Cumhuriyetçi, ülkesini, milletini seven çocuklar yetiştirmek için çıktıkları süreçte yeni bir adım daha attıklarını belirten Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, hedeflerinin 20 kreşi Osmangazili vatandaşlarla buluşturmak olduğunu kaydetti. Hayırsever iş insanı Mustafa Bakraç ve ailesiyle birlikte emeği geçen herkese teşekkür eden Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, şu ifadeleri kullandı: "Şu anda altıncı kreşimiz, iki tane kreşimizi de yaz aylarında bitirmeyi ve 8 kreşi bu yaz sonunda tamamlayıp 2027'de de 10 kreş hedefine ulaşmayı planlıyoruz. İnşallah görev sonuna kadar da hedefimiz 20 kreş ile Osmangazi'yi buluşturmak. Bu hedefleri koymak kolay ancak yerine getirmek çok kolay olmuyor. Malumunuz içerisinde bulunduğumuz süreç, ekonomik şartlar, enflasyon, birçok olumsuzluğa rağmen bu konuda elimizden gelen her çalışmayı yapıyoruz, inşallah da hedefimize ulaşacağız. İlk kreşin temelini atarken de değerli genel başkan yardımcımız Gökan Zeybek, o gün oradaydı, 5 ay sonra açılışını yaptığımızda yine oradaydı. Biz Osmangazi'de Atatürkçü, Cumhuriyetçi, ülkesini, milletini seven çocuklar yetiştirmek istiyoruz dedik, o hedef için uğraşacağız dedik. Çok şükür, bugün de bu hedefe bir adım daha yaklaştık ve çalışmaya devam edeceğiz. Emeği geçenlere, herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum. İnşallah hem Osmangazi'de, hem Bursa'da, hem de ülkemizde güzel günler bizimle olacak, güzel günler göreceğiz, her şey çok güzel olacak. Hatice Bakraç Kreş ve Gündüz Bakımevi'miz hayırlı, uğurlu olsun." "Eğitim Bir Milletin Rekabetçi Olmasını Sağlayan En Temel Unsur" Başta Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün annesi Zübeyde hanım olmak üzere tüm annelerin, Anneler Günü'nü kutlayarak sözlerine başlayan CHP Yerel Yönetimlerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Gökan Zeybek, kreşin hayata geçirilmesinde herkese teşekkür etti. Eğitimin bir milletin çağdaş medeniyet seviyesine ulaşmasını, ekonomik ve siyasal anlamda dünyada rekabetçi olmasını sağlayan en temel unsur olduğunu belirten Zeybek "Gazi Mustafa Kemal Atatürk, 23 Nisan 1920'de Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin açılışından hemen sonra Anadolu'ya bir talimat gönderiyor; 1921 yılından itibaren Türkiye'nin bütün yerleşim yerlerinde ilk öğretim okulları, açılamıyorsa da üç sınıfın okullarının açılmasının emrini veriyor. Eğitim aslında bütün dünyada ülkelerin birbiriyle rekabet ederken, en çok değer verdikleri konu başlığı. Türkiye'de ortalama 1 milyon çocuk dünyaya geliyor. 3-4-5 yaşlarını esas aldığımızda 3 milyon çocuktan bahsediyoruz, bugün temelini attığımız tesis ile birlikte tam 803 tane gündüz bakımevi ve kreşi Türkiye'de CHP'li belediyeler milletimizin hizmetine sunmuş olacak. Memleketimizin, ileride teknolojinin bu kadar yaygınlaştığı bir dünyada başka memleketlerin üzerine çıkaracak olan kendi çocuklarımızı iyi yetiştirmek, onları gelecekte bu ülkenin yönetiminde söz sahibi olmasını sağlamaktır. Mustafa bey size de çok teşekkür ediyorum. Allah sizden razı olsun. Erkan başkanım siz, gündüz bakımevi ve kreşlerin temelini atın, ben her zaman yanında olacağımın sözünü veriyorum, nerede bu millete kim hizmet ediyorsa, sayın Genel Başkanımız Özgür Özel de söylüyor, gün cesaretle hareket edenlerin, millet için çalışanların başı dik, alnı açık toplumda uzun süre yürüyecekleri günlerdir. Tesisimiz Osmangazi'mize hayırlı olsun." açıklamalarında bulundu. "Dayanışmanın, Sevginin, İnsan Olma Değerini Yaşatacak" Annesinin adını taşıyan Hatice Bakraç Kreş ve Gündüz Bakımevi'nin temel atma töreninde konuşan hayırsever Mustafa Bakraç da, teşekkürlerini sunarak sözü kızı Esra Bakraç'a bıraktı. Böyle bir projede bulunmaktan büyük mutluluk duyduklarını belirten Esra Bakraç, "Babaannemizin adının böyle bir projede yaşayacak olması bizim için çok kıymetli ve özel. Bir yandan geleceğimiz olan çocuklarımızın sevgiyle eğitim alacağı kreş, diğer yandan bizlere yol gösteren büyüklerimizin huzurla zaman geçireceği merkez. Aynı çatı altında iki neslin buluşacağı bu anlamlı projenin sadece bir bina değil, dayanışmanın, sevginin, insan olma değerini yaşatan bir yapı olacağına inanıyorum. Emeği geçen herkese teşekkür ederiz." şeklinde konuştu. Kreş 7 derslikten Oluşacak 1824 metrekarelik alanda hayata geçirilecek Hatice Bakraç Kreş ve Gündüz Bakımevi, zemin ve birinci katta yer alan toplam 7 derslikli kreş bölümü ile ikinci katta bulunan kurs merkezinden oluşacak. Proje çerçevesinde zemin katta 3 kreş dersliği, yemekhane, mutfak, etkinlik alanı, giriş holü, depo, teknik alanlar ve sığınak; birinci katta 4 kreş dersliği, geniş etkinlik alanı, idari birimler, rehberlik ve öğretmenler odası yer alacak. İkinci katta ise 5 derslikli kurs merkezi, çok amaçlı salon, kafeterya, koordinatör ve idari odalar ile teras bulunacak. Bahçe düzenlemesi kapsamında ise otopark, çocuk oyun alanı ve yeşil alan planlanıyor.

Osmangazi’den bakterilere karşı büyük temizlik hamlesi Haber

Osmangazi’den bakterilere karşı büyük temizlik hamlesi

Yaz aylarının gelmesiyle birlikte çevre ve halk sağlığını korumaya yönelik periyodik çalışmalarını artıran Osmangazi Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü ekipleri, ilçe genelinde ilaçlama ile dezenfeksiyon çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanunu kapsamında yürütülen çalışmalar doğrultusunda, vatandaşların yoğun olarak kullandığı yeşil alanlar, çocuk oyun parkları, yürüyüş yolları ve dinlenme alanları titizlikle ilaçlanarak daha hijyenik hale getiriliyor. Uzman ekipler tarafından gerçekleştirilen çalışmalarda, insan sağlığına zarar vermeyen ve çevre dostu biyosidal ürünler kullanılıyor. Özellikle risk taşıyan bölgelerde yoğunlaştırılan ilaçlama çalışmaları sayesinde vatandaşların daha sağlıklı, güvenli ve hijyenik ortamlarda vakit geçirmesi hedefleniyor. Çalışmalar yaz sonuna kadar sürecek Osmangazi Belediyesi Veteriner İşleri Müdürlüğü ekipleri, artan sıcaklıklarla birlikte bakteri ve haşere oluşumunun hız kazandığına dikkat çekerek, bu kapsamda son olarak Çekirge Mahallesi Güllü Parkı’nda ilaçlama yaptıklarını belirtti. Düzenli olarak sürdürülen dezenfeksiyon uygulamalarının yaz sonuna kadar devam edeceğinin altını çizen ekipler, ayrıca vatandaşlardan gelen talepler doğrultusunda da ihtiyaç duyulan bölgelerde gerekli müdahalelerin gerçekleştirileceğini kaydetti.

Çocuklar sahada buluştu Haber

Çocuklar sahada buluştu

Osmangazi Belediyesi’nin çocukları sporla buluşturmak, sağlıklı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlamak ve erken yaşta spor kültürünü yaygınlaştırmak amacıyla düzenlediği ‘Minik Timsahlar Futbol Şenliği’, bu yıl da büyük bir coşku ve yoğun katılımla devam ediyor. 2016-2017 doğumlu öğrencilerden oluşan organizasyona toplam 67 okuldan 804 öğrenci katılım sağlarken, etkinlik daha ilk gününden itibaren hem öğrenciler, hem de veliler tarafından büyük ilgi gördü. Yeni yetenekler keşfediliyor Minik sporcuların sahada sergilediği mücadele, azim ve takım ruhu izleyenlerden tam not alırken, çocukların sosyal, fiziksel ve duygusal gelişimlerine de önemli katkılar sunuyor. Çocuklar şenlik sayesinde paylaşmayı, birlikte hareket etmeyi, rekabetin yanı sıra dostluk ve fair-play anlayışını deneyimleyerek öğreniyor. Minik Timsahlar Futbol Şenliği aynı zamanda geleceğin yetenekli sporcularının keşfedilmesine ortam sağlıyor. Küçük yaşta futbol ile tanışan ve kendilerini geliştirme fırsatı bulan çocuklar, ilerleyen yıllarda profesyonel spor hayatına adım atabilecek potansiyel isimler olarak dikkat çekiyor. Renkli görüntülere sahne olan turnuva süresince toplam 100 maç oynanacak. Büyük bir heyecan içerisinde devam eden şenliğin finali ve ödül töreni ise 18 Mayıs tarihinde gerçekleştirilecek. Final programında minik sporcuların yaşayacağı mutluluk ve gurur, organizasyonun amacına ulaştığının en somut göstergesi olacak.

Başkan Aydın Sırameşeler’de vatandaşın nabzını tuttu Haber

Başkan Aydın Sırameşeler’de vatandaşın nabzını tuttu

Göreve geldiği günden bu yana 136 mahallenin sorunlarını birinci ağızdan dinlemek amacıyla vatandaşlarla buluşmalar düzenleyen Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, son olarak Sırameşeler Mahallesi’ni ziyaret etti. Kahvaltı programına Başkan Erkan Aydın’ın yanı sıra CHP Bursa İl Başkan Yardımcısı Recep Tek, CHP Bursa Gençlik Kolları Başkanı Berkcan Bora, CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, Osmangazi Kent Konseyi Başkanı Sevim Sakallı, Bursa Muhtarlar Derneği Başkanı Erol Yılmazer, Osmangazi Muhtarlar Derneği Başkanı Burhan Mandacı, Sırameşeler Mahalle Muhtarı Hatice Gündüz, belediye başkan yardımcıları ile meclis üyeleri katılım gösterdi. Osmangazi’nin farklı mahallelerinde düzenlenen buluşmaların önemli bir ayağını oluşturan program, samimi bir atmosferde gerçekleşti. Mahalle sakinlerinin yoğun ilgiyle karşıladığı kahvaltı etkinliğinde Başkan Aydın, vatandaşlarla tek tek sohbet ederek beklenti ve önerileri yerinde dinledi. Talepleri tek tek not aldıran Aydın, imkanlar dahilinde sorunların en kısa sürede çözüleceğinin sözünü verdi. "Tek amacımız vatandaşlarımızın huzurunu ve refahını yükseltmek" Sahada aktif bir yönetim algılayışı benimsediklerini söyleyen Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, bu tür buluşmaların hizmet kalitesini artırdığını ve güçlü bir iletişim zemini oluşturduğunu belirtti. Başkan Aydın, sözlerine şu şekilde devam etti: "Osmangazi büyük bir ilçe; 136 mahallemiz var. Sorunlarımız da bu büyüklüğe paralel olarak fazla. Ancak tüm ekibimizle birlikte iyi niyetle ve özveriyle çalışıyoruz. İki yılı geride bıraktık, önümüzde üç yıl daha var. Tek bir amacımız var: Bursa’nın kalbi olan Osmangazi’de yaşayan tüm vatandaşlarımızın huzurunu, refahını ve yaşam standartlarını yerel yönetimlerin imkanları ölçüsünde yükseltmek. Siz mutlu olursanız biz de mutlu oluruz. Sorunlarınıza çözüm üretebildiğimizde, inanın en az sizler kadar biz de seviniriz. Sırameşeler’deki binayla ilgili dava sürecini yakından takip ediyoruz. Eğer olumlu sonuçlanırsa, özellikle kadın muhtarımızın öncülüğünde burada kadınlara yönelik OSMEK kursları ve çeşitli sosyal etkinlikler düzenlenebilecek bir alan oluşturmak istiyoruz. Aynı şekilde bu alanın değerlendirilmesi konusunda arkadaşlarımız gerekli görüşmeleri yapacak. Katılımınız için hepinize tekrar teşekkür ediyorum." "Halkla buluşan tek belediye başkanını burada görüyoruz" Başkan Aydın’ın düzenlediği mahalle buluşmalarının önemine değinen Osmangazi Muhtarlar Derneği Başkanı Burhan Mandacı da, "Başkanımızın samimiyeti, gayreti ve halkın içinde olması bugün burada bir kez daha açıkça görülüyor. Bizler 15 yıl önce de muhtardık, bugün de muhtarız. Bu süre içinde halkla buluşan tek belediye başkanını burada görüyoruz. Bu yönüyle kendisiyle gurur duyuyorum. Ayrıca çalışma arkadaşlarının da bu sürece katkısı çok büyük. Bu vesileyle Erkan Başkanımıza çalışmalarında başarılar diliyor, emekleri için teşekkür ediyorum" diye konuştu. Sırameşeler Mahalle Muhtarı Hatice Gündüz ise, "Bugün sizlerle bu güzel ortamda bir araya gelmek, sizleri dinlemek ve sizlerle sohbet etmek bizler için büyük bir mutluluk kaynağıdır. Bu imkanı sağlayan, bizleri dinlemek üzere buraya kadar gelen değerli başkanımıza ve katılım gösteren herkese ayrı ayrı teşekkür ediyorum" açıklamalarında bulundu. Program, muhtarlık ziyareti ve hatıra fotoğraflarının çekilmesiyle sona ererken, Osmangazi Belediyesi’nin mahalle odaklı buluşmalarının önümüzdeki günlerde devam edeceği bildirildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.