SON DAKİKA
Hava Durumu

#Mustafa Güney

YENİŞEHİR YÖREM - Mustafa Güney haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Mustafa Güney haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

'Engelsiz Bursa Buluşması'nda gönüller bir oldu Haber

'Engelsiz Bursa Buluşması'nda gönüller bir oldu

Atatürk Kültür Merkezi Merinos Yerleşkesi'nde gerçekleştirilen programa, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba'nın yanı sıra Vali Yardımcısı Mustafa Güney, AK Parti Bursa Milletvekilleri Emine Yavuz Gözgeç ve Emel Gözükara Durmaz, MHP Bursa Milletvekili Fevzi Zırhlıoğlu, Aile ve Sosyal Hizmetler İl Müdürü Faruk Uysal, Keles Belediye Başkanı Ali Doğru, Büyükşehir Belediyesi yöneticileri, siyasi partilerin temsilcileri, özel ihtiyaçlı vatandaşlar ve aileleri katıldı. Programda Bursa Büyükşehir Belediyesi Engelli Hizmetleri Şube Müdürlüğü tarafından hazırlanan sergiyi gezen Başkan Vekili Şahin Biba, masaları tek tek ziyaret ederek vatandaşlarla sohbet etti. "Asıl mesele, gönüllerdeki mesafleri kaldırabilmektedir" Etkinlikte konuşan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, insanı merkeze almayan hizmet anlayışının hiçbir zaman kalıcı olamayacağını söyledi. Özel ihtiyaçlı bireylerin hayatın her alanında yer almasının önemine değinen Başkan Vekili Biba, "Özel ihtiyaçlı bireylerin eğitimden spora, kültürden istihdama kadar her alanda güçlü şekilde var olabildiği bir Bursa hedefliyoruz. Mesele yalnızca fiziksel engelleri kaldırmak değildir. Asıl mesele, gönüllerdeki mesafeleri kaldırabilmektir. Ön yargıları aşabilmektir. Birlikte yaşama kültürünü büyütebilmektir. Bunlar toplumun ortak sorumluluğudur" diye konuştu. "Tüm engeller sevgiyle aşılabilir" Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin her zaman özel ihtiyaçlı vatandaşların yanında olduğunun altını çizen Başkan Vekili Biba, "Hayatlarını büyük bir sevgiyle evlatlarına adayan, sabrın ve merhametin en güzel örneğini gösteren annelerimizin Anneler Günü'nü de kutluyorum. Kadınların emeği, duası ve mücadelesi her türlü takdirin üzerindedir. İyi ki varsınız. Sevginin, birlikteliğin ve kardeşliğin olduğu yerde tüm engeller aşılabilir. Engelliler Haftası'nın toplumda farkındalığın artmasına vesile olmasını diliyorum" dedi. AK Parti Bursa Milletvekili Emine Yavuz Gözgeç ise, engellerin sevgi, birlik ve beraberlikle aşılabileceğini vurguladı. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın liderliğinde özel ihtiyaçlı vatandaşların hayatlarını kolaylaştırmak için birçok adım atıldığını anlatan Gözgeç, programın hazırlanmasında emeği geçenlere de teşekkür etti. AK Parti Bursa Milletvekili Emel Gözükara Durmaz da eğitimden istihdama, sosyal desteklerden sağlık hizmetlerine kadar birçok alanda düzenlemeler yapıldığını ve özel ihtiyaçlı bireylerin hayatlarına dokunulduğunu dile getirerek Engelsiz Bursa için hep birlikte çalışacaklarını söyledi. MHP Bursa Milletvekili Fevzi Zırhlıoğlu ise özel ihtiyaçlı bireylerin her zaman yanında olduklarını ve olmaya devam edeceklerini söyledi. Vali Yardımcısı Mustafa Güney, engelli vatandaşların sosyal hayatın, istihdamın, idarenin, kültürel hayatın ve sporun içinde yer almasının büyük önem taşıdığını ifade etti. Programın sonunda Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba tarafından özel ihtiyaçlı çocuk sahibi olan Münire Alkan'a Anneler Günü dolayısıyla çiçek takdim edildi.

Osmangazi’de engelli bireyler ve aileleri kahvaltıda buluştu Haber

Osmangazi’de engelli bireyler ve aileleri kahvaltıda buluştu

3 Aralık Dünya Engelliler Günü kapsamında çeşitli çalışmalara imza atan Osmangazi Belediyesi, bu kez Osmangazi Kent Lokantası’nda engelli bireyler için kahvaltı gerçekleştirdi. Etkinliğe Bursa Vali Yardımcısı Mustafa Güney, Osmangazi Belediyesi Meclis Üyesi Şafak Sayan, Osmangazi Kent Konseyi Genel Sekreteri Mutlu Çınar, Demokratik Sol Parti Bursa İl Başkanı Mehmet Seskır, Osmangazi Kent Konseyi Engelliler Meclisi Başkanı Orhan Koca ile engelli bireyler ve aileleri katıldı. "Size verilen haklar lütuf değil, haktır" Engelli bireylere yönelik etkinliklerin sayısının artmasının memnuniyet verici olduğunu dile getiren Bursa Vali Yardımcısı Mustafa Güney, "Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın’a çok teşekkür ediyorum, sadece bu güzel etkinlik için değil, diğer zamanlarda da engellilere yönelik yaptıkları için. İnşallah bu artarak devam eder. Engelli bireylere verilen haklar lütuf değildir, uluslararası sözleşmeler var. Birleşmiş Milletler’in engelli hakları sözleşmesi var, Türkiye bunu 2009’da imzaladı. Dolayısıyla bizim anayasamızın da üstünde bir kural, devlet engellilere bu hakları vermek zorunda. Sizlere verilen haklar lütuf değil, haktır. Hem Allah tarafından, hem kanun tarafından. Niye bunu söylüyorum? Haklarınızı arayın, isteyin. Biz eksiklikleri tamamlayalım." diye konuştu. "Daha erişilebilir bir yaşam oluşturmakla yükümlüyüz" Osmangazi Belediyesi Meclis Üyesi Şafak Sayan da, engelin insanların hayatlarına konulmuş bir sınır olmadığını dile getirerek, "Engel, toplumun görmediği, hissetmediği, dikkate almadığı alanlarda başlar. Bizler bu sınırları kaldırmak, görünmez engelleri yok etmek ve herkes için daha erişilebilir bir yaşam oluşturmakla yükümlüyüz. Toplumun gerçek gücü, farklılıklarına değer vermesinde, eşitliği benimsemesinde, dayanışmayı büyütmesinde çıkar." ifadelerini kullandı. Etkinliklerin finali tiyatro oyunuyla gerçekleşecek Osmangazi Kent Konseyi Genel Sekreteri Mutlu Çınar ise, yoğun bir şekilde çalışmaların sürdüğünü vurgulayarak, "Osmangazi Belediyesi’nde engelli bireylere yönelik dördüncü etkinlik, yarın da Osmangazi Belediyesi’nin 3 Aralık’a yönelik etkinliklerinin finali tiyatro ile yapılacak." diyerek, tüm Bursalıları ‘Miras Değil Mübarek’ adlı tiyatro oyununa davet etti. Osmangazi Kent Konseyi Engelliler Meclisi Başkanı Orhan Koca da yaptığı açıklamada, büyük bir özveri ile çalıştıklarını kaydederek, "Hiçbir engelli birey evde kalmamalı. Özgürce dolaşabildiği bir Bursa için, Osmangazi için elimizden geleni fazlasıyla yapacağız." açıklamasında bulundu. Kahvaltının ardından çalan müzikler eşliğinde doyasıya eğlenen engelli bireyler, coşku dolu anlar yaşadı.

"Tüm insanlar özgür, onur ve haklar bakımından eşit doğar" Haber

"Tüm insanlar özgür, onur ve haklar bakımından eşit doğar"

Kaymakam Güney mesajında, şunları kaydetti: "Her insan, insan haklarının özü olan “insan onuruna” sahip olarak doğmaktadır. İnsan onurunun yaşamın her kademesinde her türlü saldırıdan korunması gereksinimi, insan hakları olgusunun da ortaya çıkmasını sağlamıştır. İnsan haklarının korunması görevi tüm kurumların ve bireylerin iş birliğini gerektirmektedir. Bu çerçeve içerisinde, insan hakları bilincinin ve insan haklarının tam olarak benimsenerek uygulanması için gerekli sorumluluk duygusunun tüm toplumda bulunması büyük önem taşımaktadır. Peygamberimiz buyuruyor ki; 'Zulümden sakınıp kaçınınız. Çünkü zulüm kıyamet gününde zalime zifiri karanlık olacaktır.” “Müslüman, dilinden ve elinden Müslümanların zarar görmediği kimsedir.'" Yenişehir Kaymakamı Mustafa Güney, 10 Aralık Dünya İnsan Hakları Günü dolayısıyla yayımladığı mesajında şunları kaydetti:       "İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi Birleşmiş Milletler Genel Kurulu tarafından 10 Aralık 1948 tarihinde kabul edilmiş olup, Ülkemiz tarafından da 6 Nisan 1949'da onaylanmıştır. Bundan dolayı 10 Aralık günü ve takip eden hafta dünyada İnsan Haklan Günü ve Haftası olarak kutlanmaktadır.       İnsan Hakları, insanlığın var oluşundan itibaren ortaya çıkan ve insanlar için vazgeçilmez haklardır. İnsan Hakları Evrensel Beyannamesinin 1. Maddesi “bütün insanlar özgür, onur ve haklar bakımından eşit doğarlar. Akıl ve vicdana sahiptirler, birbirlerine karşı kardeşlik zihniyeti ile hareket etmelidir.” demektedir.       Her insan, insan haklarının özü olan “insan onuruna” sahip olarak doğmaktadır. İnsan onurunun yaşamın her kademesinde her türlü saldırıdan korunması gereksinimi, insan hakları olgusunun da ortaya çıkmasını sağlamıştır. İnsan haklarının korunması görevi tüm kurumların ve bireylerin iş birliğini gerektirmektedir. Bu çerçeve içerisinde, insan haklan bilincinin ve insan haklarının tam olarak benimsenerek uygulanması için gerekli sorumluluk duygusunun tüm toplumda bulunması büyük önem taşımaktadır. Peygamberimiz buyuruyor ki; “Zulümden sakınıp kaçınınız. Çünkü zulüm kıyamet gününde zalime zifiri karanlık olacaktır.” “Müslüman, dilinden ve elinden Müslümanların zarar görmediği kimsedir.”       Demokrasi ve hukuk devleti anlayışının ön planda olduğu bütün demokratik ve çağdaş devletlerde olduğu gibi ülkemizde de bireyin güvenliği ve insan haklarına büyük önem verilmekte olup; insan hakları standartlarının en üst düzeye getirilmesi, insan haklarının korunması ve daha ileri götürülmesi amacıyla son yıllarda birçok önemli adımlar atılmış, atılmaya da devam edilmektedir.       Anayasamızda da ‘hukukun üstünlüğü’ ilkesiyle korunan ‘insan haklarına saygı’ ülkemizin demokratik gelişiminin temelini sağlayarak cumhuriyet ve demokrasi kültürünü besleyen ve geliştiren bir işleve sahip olmuştur.        Herkesin insan onuru ile eşit ve özgür olarak yaşamasını sağlamak ve o yolda birlikte çalışmak hepimizin sürekli ödevi olduğu inancıyla bu alanda çalışanlara, insan haklarının korunması, geliştirilmesi ve insan hakları bilincinin yaygınlaştırılması hususlarında emeği geçen herkese İlçe İnsan Hakları Kurulu olarak teşekkür eder, 10 Aralık Dünya İnsan Hakları Gününü kutlarız." HABER:ECENAZ EFE

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.