SON DAKİKA
Hava Durumu

#Manisa

YENİŞEHİR YÖREM - Manisa haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Manisa haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Şişecam’ın Enerji Dönüşümünde Önemli Bir Adım Haber

Şişecam’ın Enerji Dönüşümünde Önemli Bir Adım

Türkiye’nin global şirketlerinden ve başta gelen küresel cam üreticilerinden biri olan Şişecam, enerji dönüşümüne yönelik yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor.Şirket, daha önce 7 farklı tesisinde devreye aldığı toplam 25 MW kurulu güce sahip öz tüketim amaçlı GES yatırımlarına, İş Enerji iş birliğiyle Manisa’da hayata geçirdiği 20 MW kapasiteli yeni santrali ekledi. Bu yatırımın tamamlanmasıyla Şişecam’ın toplam GES kurulu gücü yaklaşık 2 katına çıkarak 45 MW’a ulaştı. Şişecam’ın enerji dönüşüm stratejisinin parçası olarak, farklı lokasyonlarda İş Enerji iş birliği ile hayata geçirilecek ilave rüzgâr ve güneş enerji santralleriyle yenilenebilir enerji üretim kapasitesinin, 2027 yılına kadar devreye alınacak 100 MW’ı aşan ek kapasite ile desteklenmesi hedefleniyor. Enerji dönüşümünde kesintisiz ilerleme Şişecam Genel Müdürü Can Yücel, GES yatırımlarının şirketin enerji dönüşümündeki stratejik önemini şu sözlerle değerlendirdi: “GES projelerimiz, enerji dönüşüm stratejimizin temel unsurları arasında yer alıyor. İş Enerji ile birlikte hayata geçirdiğimiz Manisa GES projesi de sürdürülebilirlik odaklı dönüşüm yolculuğumuzda attığımız güçlü adımlardan biri. Küresel jeopolitiğin ortaya çıkardığı güncel gelişmeler de bu santrallerin önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Şişecam olarak üretimde elektrifikasyon oranını artırmayı, karbon emisyonlarımızı azaltmayı ve bu amaçla yenilenebilir enerji kullanımını artırmayı stratejik bir öncelik olarak görüyoruz. Yeşil dönüşümde hız kesmeyerek, yenilenebilir enerjiye yatırım yapmaya devam edeceğiz. Bu alandaki yatırımlarımızın kapsamı ve çeşitliliği artarak devam edecek.” Yücel, ulusal ve uluslararası enerji politikalarının da bu dönüşümü desteklediğini vurgulayarak şunları söyledi: “Türkiye’de hayata geçirilmesi planlanan Ulusal Emisyon Ticaret Sistemi ve AB’nin kar8bon düzenlemeleri, şirketlerin enerji dönüşümünü hızlandıran temel araçlar arasında yer alıyor. Müşterilerimizin sürdürülebilir ürünler ve düşük karbonlu üretim süreçlerine yönelik beklentilerinin hızla artması da bu alandaki yatırımlarımızı yalnızca çevresel değil; aynı zamanda ticari ve stratejik bir gereklilik haline getiriyor. Sürdürülebilirlik, değer zincirinin tamamında rekabetçiliği belirleyen temel unsurlardan biri durumunda. Şişecam olarak değişen müşteri beklentilerine yanıt vermek ve regülasyonlara proaktif şekilde uyum sağlamak adına enerji dönüşümünde aktif rol almaya, İş Enerji gibi güçlü iş ortaklarıyla projelerimizi hayata geçirmeye ve doğal kaynaklardan enerji üretimine odaklanmaya devam edeceğiz.” İş Enerji Genel Müdürü Kayahan Karadaş ise konu ile alakalı olarak şunlara değindi: “Türkiye’nin sanayi dönüşümünde yenilenebilir enerji yatırımlarının kritik bir rol üstlendiğine inanıyoruz. Bu vizyon ile Manisa’da hayata geçirdiğimiz öz tüketim güneş enerjisi santrali projesi, temiz enerji üretiminin yanı sıra sanayimizin rekabet gücünü ve enerji bağımsızlığını destekleyen önemli bir adım niteliğinde. İş Enerji olarak sürdürülebilirliği yalnızca çevresel bir sorumluluk değil, aynı zamanda uzun vadeli ekonomik değer yaratmanın temel unsurlarından biri olarak görüyoruz. İş Bankası Grubu’nun sürdürülebilir kalkınma vizyonuyla uyumlu şekilde, Türkiye’nin enerji dönüşümünü hızlandıracak, karbon ayak izini azaltacak ve reel sektörün yeşil dönüşümünü destekleyecek projeler geliştirmeye devam ediyoruz. Şişecam ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği, yenilenebilir enerjinin sanayide daha yaygın kullanımına yönelik güçlü bir örnek oluştururken, ülkemizin düşük karbonlu geleceğine katkı sunma hedefimizin de somut bir yansımasıdır.” Karbon salımını yılda 28 bin ton azaltma hedefi Şişecam’ın 2025 yılında öz tüketim tesislerinden ürettiği elektriğin toplam küresel tüketimi içindeki oranı yüzde 51’e ulaştı. Mevcut GES yatırımlarına Manisa’da devreye aldığı yeni kapasiteyi de ekleyerek yıllık yaklaşık 66 GWh yenilenebilir enerji üretmeyi hedefleyen Şişecam bu üretimle, global elektrik tüketiminin yaklaşık yüzde 2’sini karşılayarak yıllık yaklaşık 28 bin ton karbon salımının önüne geçecek. Şişecam’ın GES yatırımları, karbon nötr üretim yolculuğunun temel yapı taşları arasında yer alırken; şirketin enerji maliyetlerini daha etkin yönetmesine ve konjonktürün de belirginleştirdiği riskleri azaltmasına önemli katkı sağlıyor. Sürdürülebilirlik alanındaki güçlü performansını uzun yıllardır istikrarlı şekilde sürdüren Şişecam, bu yaklaşımının bir yansıması olarak 2016 yılından bu yana BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde yer alıyor.

Türkiye'deki traktörlerin yüzde 34'ü 10 şehirde bulunuyor Haber

Türkiye'deki traktörlerin yüzde 34'ü 10 şehirde bulunuyor

TÜİK'in bu yılın eylül ayına ilişkin açıkladığı 'Motorlu Kara Taşıtları' istatistiklerine göre, eylül ayında trafiğe kaydı yapılan taşıtların 1,8'ini traktörler oluşturdu. Eylül ayında trafiğe kaydı yapılan taşıt sayısı bir önceki aya göre traktörde yüzde 13,6 artarken, geçen yılın aynı ayına göre yüzde 43,1 azaldı. Türkiye'deki 2 milyon 303 bin 621 traktörün 776 bin 687'i yani yaklaşık yüzde 34'ü ilk 10'daki şehirlerde bulunuyor. Afyonkarahisar'ın 50 bin 422'ye ulaşmasıyla 50 bin adedin traktörün bulunduğu şehir sayısı 11'e ulaşırken ilk 10'daki şehirlerin her birinden 60 binin üzerinde traktör kullanılıyor. Türkiye'de traktör sayısında lider olan Manisa yine bu unvanını korudu ve traktör sayısını 110 binin üzerine çıkararak 2025'in ocak ayına göre 109 bin 270'ten 111 bin 34'e taşıdı. Bursa 70 bin 8 olan traktör sayısını 80 bin 717'ye ulaşırken, "hububat ambarı" Konya'da bu yıl satışlar iyi gitmedi ve sadece 899 adetlik artışla 104 bin 38'den 104 bin 937'e çıktı. Tarımsal üretimdeki mekanizasyon seviyesini gösteren bu verilere göre, en yüksek traktör sayısına sahip ilk 10 il ve Afyonkarahisar’ın traktör sayıları aşağıdaki tabloda yer aldı: İl Traktör Sayısı (Ocak 2025) Traktör Sayısı (Ağustos 2025) Manisa 109.270 111.034 Konya 104.038 104.937 İzmir 84.680 86.717 Bursa 79.008 80.538 Ankara 72.570 74.539 Denizli 64.119 65.211 Samsun 63.663 64.700 Antalya 63.476 64.566 Adana 62.861 63.180 Aydın 60.165 61.265 Afyonkarahisar 49.758 50.422

Binali Yıldırım: “Terörle mücadeleyi tartışmaya açamayız” Haber

Binali Yıldırım: “Terörle mücadeleyi tartışmaya açamayız”

Binali Yıldırım, “Manisa, işgali görmüş kurtuluşu da görmüş bir şehirdir. Manisa’da bölücüleri cesaretlendirecek imalar, tutumlar, davranışlar misliyle karşılık bulur, konumunuz ne olursa olsun" dedi.   Türk Kızılay’ının 81 İl 81 Anaokulu Projesi kapsamında Manisa’nın Şehzadeler ilçesinde yaptırılan Kızılay Şehit Vedat Öz Özel Eğitim Anaokulu düzenlenen törenle eğitim öğretime başladı. Açılışa Türk Devlet Teşkilatları Aksakallılar Heyet Başkanı Binali Yıldırım, Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Manisa Valisi Enver Ünlü, AK Parti Grup Başkanvekili ve Manisa Milletvekili Bahadır Yenişehirlioğlu, AK Parti Manisa Milletvekili Murat Baybatur, Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün, Kızılay Genel Başkanı Prof. Dr. Fatma Meriç Yılmaz, Şehit Vedat Öz’ün annesi Bilgen, Babası Şefik Öz ile yeğenleri, bürokratlar, siyasiler ve çok sayıda vatandaş katıldı.  Kızılay’ın 81 İl 81 Anaokulu Projesi ve Şehit Vedat Öz’ün hayatının anlatıldığı kısa tanıtım filmlerinin ardından açılış konuşmasını yapan Kızılay Genel Başkanı Prof. Dr. Fatma Meriç Yılmaz, "Bu projemiz eğitime yatırım projesidir. Sadece bir ile değil 81 ilin tamamına faydalanma fırsatı verecek bir yatırım. İşbirliğine yapılan bir yatırım. Bu projeler çok kıymetli. Geleceğe olan yatırım bunlar. Buradaki çocuklar, devletini, milletini seven, anne babasına hayırlı çocuklar olarak yetişecekler. Burada şehidimizin de anısı var" dedi.  Bahadır Yenişehirlioğlu yaptığı konuşma öncesi şehit ailesini selamlayarak, Semiha Yıldırım’a yönelik şu ifadeleri kullandı: “İyilikte yarışmak inanılmaz güzel. Türkiye’nin her yerinde böyle hayra vesile olmanız önünüzde saygıyla eğilmeyi gerektirir.”  Manisa Valisi Enver Ünlü ise Manisa’ya kazandırılan okul için emeği geçenlere teşekkür etti. Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Cengiz Ergün ise büyükşehir belediyesi olarak her zaman eğitime destek verdiklerini ve vermeye de devam edeceklerini söyledi.  "70-80 kişilik sınıflardan 20 kişilik sınıflara"  Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ise şunları söyledi:  “Milli Eğitim Bakanlığı olarak yükümüzü üzerimizden alan bütün paydaşlarımıza teşekkür ediyorum. Belediyelerimize eğitim öğretim hayatına katkılarından dolayı teşekkür ediyorum. Allah hem Cumhurbaşkanımızdan hem de başbakanımızdan razı olsun. Onların sayesinde Türkiye şu anda eğitim öğretim göstergeleri açısından 70-80 kişilik sınıflardan, öğretmen başına 40-50’li rakamlardan bugün 20’li rakamlara düşmüş durumda. Müreffeh ortamlarda ders yapabiliyoruz. Bir başka teşekkürü de Vedat Şehidimiz başta olmak üzere bu ülke için hayatlarını feda eden tüm şehitlerimize huzurlarınızda teşekkür ediyorum. Hepsinin mekanı cennet olsun. Kızılay burada bir anaokulu yapıyor buradaki özel eğitim anaokulu. Bu ayrı bir önem. Huzurlarınızda Kızılay’a bir kez daha teşekkür ediyorum.“  "Terörle mücadeleyi tartışmaya açamayız"  Eğitimin ve öğretmenin ne derece önemli olduğunu kendi hayatından verdiği örneklerle anlatarak konuşmasına başlayan Türk Devlet Teşkilatları Aksakallılar Heyet Başkanı Binali Yıldırım, Manisa’daki açılışa özellikle gelmek istediğini belirterek, “Burada Şehidimiz Vedat Öz’ün adı yaşayacak. Vedat Öz, Diyarbakır’da 2016’da Çukur-Hendek hadisesinde 71 polisimizin ve askerimizin şehit olduğu, o PKK kalleş terör örgütünün Diyarbakır’ı ele geçirme girişiminde şehadet şerbetini içti ve peygamberimize komşu oldu. Manisa, işgali görmüş kurtuluşu da görmüş bir şehirdir. Manisa’da bölücüleri cesaretlendirecek imalar, tutumlar, davranışlar misliyle karşılık bulur konumunuz ne olursa olsun. Bayrağımız bir, toprağımız bir, milletimiz bir, devletimiz bir. Hiçbir şekilde 40 yıldır mücadelesini verdiğimiz terörle mücadeleyi tartışmaya açamayız. Bunu yapmak isteyenleri de bu millet hoş görmez. Bunu da herkesin bilmesi gerek. Bu mücadele devam edecek. Daha geçen hafta 12 şehit verdik. 40 yıldır bu mücadele devam ediyor. Bunların arkasında hangi emperyal devletler olursa olsun, 100 yıl önce Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları nasıl bu topraklardan bunların köklerini kazıyıp attıysa bundan sonra da bizden sonraki kuşaklara ilelebet bu toprakları hür ve bağımsız olarak teslim etmeye yaşatmaya devam edeceğiz.”  81 anaokulundan 70’inin hayata geçtiğini kaydeden Binali Yıldırım, kasım ayında Öğretmenler Gününde Nevşehir’de açıldığını ocak ayında da başka bir şehirde açılacağını belirterek Bakan Tekin’e projeye gösterdiği destekten dolayı teşekkür etti.  Yapılan konuşmaların ve hediye takdiminin ardından protokol üyeleri, şehit ailesi ve anaokulu öğrencileri tarafından kurdele kesimi yapıldı. Kurdele kesiminin ardından anaokulu gezildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.