SON DAKİKA
Hava Durumu

#Güreş

YENİŞEHİR YÖREM - Güreş haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Güreş haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bursa Büyükşehir'de yaz okulları başlıyor Haber

Bursa Büyükşehir'de yaz okulları başlıyor

Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin çocuklara spor sevgisi aşılamak, yaz tatillerini hem eğlenerek hem de öğrenerek geçirmelerini sağlamak için düzenlediği Yaz Spor Okulları, her dönemi 3’er hafta olmak üzere 3 dönem halinde gerçekleşecek. Kayıt sürecinin 15 Haziran Pazartesi günü başlayacağı Yaz Spor Okullarında ilk dönem 29 Haziran-17 Temmuz, ikinci dönem 20 Temmuz-8 Ağustos, üçüncü dönem ise 10 Ağustos-29 Ağustos arasında gerçekleşecek. Gençlik ve Spor Hizmetleri Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda Büyükşehir Belediyespor iş birliği ile hayata geçirilen Yaz Spor Okulları’nda 4-16 yaş arasındaki çocuklar; yüzme, taekwondo, voleybol, kort tenisi, satranç, masa tenisi, cimnastik, karete, güreş, basketbol, okçuluk ve judo alanlarında Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin modern tesislerinde spor yapma imkânı bulacak. Başvuru süreci ve eğitim merkezleri ile ilgili detaylı bilgi almak isteyenler https://www.bbbgenclikkulubu.com/etkinlik/yaz-spor-okullari-basliyor adresini ziyaret edebilir. Çocukların Yaz Spor Okulları’nda tatil süreçlerini hem eğlenerek hem de öğrenerek geçireceklerini belirten Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, "Her yaştan insanın sporla buluştuğu, özellikle çocukların ve gençlerin sporla büyüdüğü bir şehir hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz" dedi. Sağlıklı nesillerin sağlıklı geleceğin teminatı olacağını belirten Başkan Vekili Biba, ailelerin gönül rahatlığı ile çocuklarını Yaz Spor Okulları’na gönderebileceğini ifade etti.

Hanlar Bölgesi, 19 Mayıs coşkusuyla doldu taştı Haber

Hanlar Bölgesi, 19 Mayıs coşkusuyla doldu taştı

Programa Bursa Valisi Erol Ayyıldız, Ak Parti Bursa Milletvekili Emel Gözükara Durmaz, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanvekili Şahin Biba, Bursa Bölge Adliye Mahkemesi Başkanı Abdülkadir Şahin, Bursa Cumhuriyet Başsavcısı Mustafa Çelenk, Bursa İl Jandarma Komutanı Tümgeneral İdris Tataroğlu, Bursa Emniyet Müdürü Kadir Gökçe, Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, diğer protokol üyeleri ile çok sayıda davetli ve vatandaş katılım sağladı. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunmasıyla start alan programda, Bursa Gençlik ve Spor İl Müdürü Rahmi Aksoy gençliğe hitaben yaptığı konuşmada, "Sevgili gençler; sizler ülkemizin onuru, gücü ve yarınlarısınız. Spordan sanata, bilimden teknolojiye ortaya koyduğunuz başarılarla bizlere onur yaşatıyorsunuz. Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün de ifade ettiği gibi, geleceğimizin teminatı sizlersiniz. Bizler de sizlere inanıyor, güveniyor ve her zaman yanınızda olmaya devam ediyoruz. Bu vesileyle başta Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere tüm aziz şehitlerimizi rahmet ve minnetle anıyor, 19 Mayıs Atatürk'ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı'nızı en içten dileklerimle kutluyorum" ifadelerini kullandı. Kutlamalar çerçevesinde Nilüfer Gençlik Merkezi'nin halk oyunları performansı, şiir dinletisi, karate gösterisi, Bursa Kız Lisesi Bando Takımı'nın sunumu ve güreş gösterileri sergilendi. Bursa Uludağ Üniversitesi halk oyunları ekibinin sergilediği gösteri ise izleyiciler tarafından büyük beğeniyle karşılandı. Meydanı dolduran vatandaşların anları telefonlarıyla ölümsüzleştirdiği etkinlik alanında bayram heyecanı hakim oldu. Program, düzenlenen kapanış seremonisinin ardından tamamlandı.

İnegöl'ün en kapsamlı spor organizasyonu başlıyor Haber

İnegöl'ün en kapsamlı spor organizasyonu başlıyor

İnegöl Belediyesi'nin İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü iş birliğinde 9 yıldır düzenlediği Okullar Arası Spor Festivali için geri sayım başladı. Şehirdeki tüm okulları ve öğrencilerinin dahil olduğu ve İnegöl'ün en kapsamlı spor organizasyonu olan Okullar Arası Spor Festivali, 02 Şubat'ta başlayacak. Haziran ayına kadar 3 bin 500 öğrenci yaklaşık 500 takımla 14 ayrı branşta okullarını temsilen mücadele edecekler. 12-18 yaş arası öğrencilerin katılacağı müsabakalar, her yıl olduğu gibi bu yıl da büyük çekişmelere sahne olacak. Spor festivali bu yıl "Gençlik Yılı" temasıyla gerçekleşecek Spor festivalinin duyurusu, bugün düzenlenen basın toplantısıyla gerçekleştirildi. İnegöl Belediye Başkanı Alper Taban, Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Zengin, İnegöl Belediye Meclisi Eğitim Kültür, Gençlik ve Spor Komisyonu Üyeleri ile öğrencilerin katıldığı toplantıda, Başkan Alper Taban organizasyonun detaylarını paylaştı. İnegöl'ün en kapsamlı spor organizasyonunun başlamak için gün saydığını ifade eden Başkan Taban, "İnegöl Belediyesi olarak, çocuklarımızı ve gençlerimizi sporla buluşturmanın, sağlıklı ve güçlü bir gelecek inşa etmenin en önemli yollarından biri olduğuna inanıyoruz. Bu anlayışla, Milli Eğitim Müdürlüğümüz iş birliğinde bu yıl 9'uncusunu düzenleyeceğimiz Okullar Arası Spor Festivali ile sporun birleştirici gücünü yeniden şehrimize taşıyoruz. Biliyorsunuz İnegöl'ümüzde 2026 yılını Gençlik Yılı ilan etmiştik. Gençlerimizle dolu dolu programlar icra etmek istiyoruz. Spor Festivalimizi de bu yıl Gençlik Yılı kapsamında gerçekleştirmiş olacağız" dedi. 14 branş, 73 kategori, 500 takım, 3 bin 500 öğrenci "Spor Festivali organizasyonu bu yıl yine büyük bir coşku ve heyecana sahne olacak. 02 Şubat'ta başlayıp Haziran ayına kadar devam edecek organizasyonda 12-18 yaş arası gençlerimiz okulları adına yarışacak. 14 farklı branş ve 73 kategoride yaklaşık 500 takım mücadele edecek. Toplamda da 3.500 öğrencimiz bu müsabakalarda yer alacak. Müsabakalar; İnegöl Belediyesi Spor Salonu, Alanyurt Yunus Emre Spor Salonu, Akhisar Spor Salonu, Yeniceköy Spor Salonu ile Gençlik ve Spor İlçe Spor Salonu olmak üzere şehrimizdeki tüm salonlarda yapılacak. Spor Festivali kapsamında yer alan branşlar ise; dart, okçuluk, oryantiring, bilek güreşi, güreş, bocce, spor tırmanış, puanlı atletizm, kros, satranç, masa tenisi, akıl oyunları, basketbol ve voleybol olmak üzere 14 ayrı branşta gerçekleşecek. Tüm branşlarda müsabakalar; Küçük, Yıldız ve Genç kategorilerinde, kız ve erkek öğrencilerimizin katılımıyla gerçekleştirilecek. Müsabakalar sonunda dereceye giren ilk 4 takıma ödülleri tüm karşılaşmaların tamamlanmasının ardından takdim edilecek. İlk dört sırayı alan takımlara kupa ve madalya verilecektir. Müsabaka fikstürleri, programlar ve sonuçlar İnegöl Belediyesi Gençlik Spor Müdürlüğümüzün @ibgenclikspor Instagram sayfası üzerinden paylaşılacak." Okullara 1 milyon TL'lik spor malzemesi desteği "Festival kapsamında birtakım desteklerimiz olacak. Ulaşım noktasında öğrencilerimizin salonlara taşınması gibi. Ulaşımın yanı sıra malzeme desteğimiz olacak. Festivale katılan tüm okullarımıza İnegöl Belediyesi olarak toplam 1 milyon TL tutarında spor malzemesi desteği vereceğiz. Bu destekle, aynı zamanda sporun okullarımızda kalıcı hale gelmesini hedefliyoruz." Öğrencilerimiz ve gençlerimizin her zaman yanındayız "Öğrencilerimizin ve gençlerimizin her zaman her yerde yanlarında ve destekçileriyiz. Sadece spor organizasyonu olarak değil, Milli Eğitim Müdürlüğümüz ile bu noktada güzel bir iş birliğimiz var. Kendilerine de çok teşekkür ediyorum. Geçtiğimiz yıl birlikte HOBA Projesi ile öğrencilerimizi buluşturmuştuk. İnegöl'de yeni okullar yapılması noktasında arsa tahsisleri yapıyoruz. Nöbetçi Kitaphaneler yaparak öğrencilerimize imkanlar sunuyoruz. Biz özellikle şunu yaptık bunu yapacağız dan ziyade, beklentiyi görerek hareket etmek istiyoruz. Gençlik Yılı da bu noktada önemli. Gençlerimizi geleceğin teminatı olarak görüyoruz. Onların beklentilerini karşılayacak adımları atmak istiyoruz. Spor festivalimizin hayırlı olmasını diliyorum. Müsabakalara katılacak tüm okullarımıza ve öğrencilerimize başarılar diliyorum." İlk defa farklı branşlarla buluşacak öğrencilerimiz var Milli Eğitim Müdürü Halil İbrahim Zengin de spor festivalinin çok kıymetli bir organizasyon olduğunu ifade etti. Zengin, "İnegöl Belediyesi ile İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü arasında yapılan iş birlikleri şehrimize ve öğrencilerimize değer katıyor. Burada baktığımızda 3 bin 500 öğrencimizin sporla buluşması çok kıymetli. Özellikle teknolojinin nesillerimizi bu kadar harmanladığı bir zaman diliminde belki de bu 3 bin 500 öğrencimiz içerisinde ilk defa sporla buluşacak, farklı branşlarla buluşacak öğrencilerimiz vardır. Bu imkanı sundukları için Belediye Başkanımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum" diye konuştu. Öğrencilerden teşekkür Basın toplantısında söz alan öğrenciler de İnegöl Belediyesi'nin öğrencilere yönelik destekleri için teşekkür ederek; "Sadece bu organizasyon değil, kitaphaneler olsun diğer sunulan imkanlar için teşekkür ederiz" ifadelerinde bulundular.

Geleneksel Reşit Karabacak serbest güreş turnuvasında kıyasıya mücadele Haber

Geleneksel Reşit Karabacak serbest güreş turnuvasında kıyasıya mücadele

Minderin 'altın adamı' olarak hafızalara yer edinen efsane güreşçi Reşit Karabacak, vefatının 3’ncü yılında Kestel Belediyesi tarafından düzenlenen etkinliklerle anıldı. İlk olarak Derekızık Mezarlığı’ndaki kabri başında tören ile anılan Reşit Karabacak anısına güreş turnuvası düzenlendi. 14 şehirden 300 sporcunun katıldığı etkinlikte 2006, 2007, 2008 ve 2009 doğumlu sporcular kıyasıya mücadele etti. Kestel Kapalı Spor Salonu’nda gerçekleşen etkinliğe Belediye Başkanı Önder Tanır, AK Parti Bursa İl Başkan Yardımcısı Fatih Dursun, İlçe Başkanı Nesri Demir, İlçe Gençlik ve Spor müdürü Turan Yavuz, Kestelspor Kulüp Başkanı Kenan Cifci, Reşit Karabacak’ın oğlu Yunus Emre Karabacak ve vatandaşlar katılım sağladı. Nefes kesen mücadelelerin ardından müsabakaları kazanan sporculara protokol tarafından madalya verildi. Ayrıca etkinliğin şeref konuğu olan Yunus Emre Karabacak’a, Kestel Belediye Başkanı Önder Tanır tarafından plaket takdimi yapıldı. Başkan Tanır, müsabakaya katılarak kıyasıya mücadele eden tüm sporculara ve antrenörlerine teşekkür etti. Başkan Tanır konuşmasında şu sözlere verdi; "Minderin altın adamı olarak hafızalarımıza kazınan milli sporcumuz Reşit Karabacak ağabeyimizi vefatının üçüncü yılında rahmet ve dualarla anıyoruz. Kendisi ülkemiz, şehrimiz ve ilçemiz Kestel için çok önemli bir değerdi. Bu önemli değerimizi asla unutmayacağız ve Reşit Karabacak ismini her zaman yaşatacağız. Bu sebeple bu yıl ikincisini düzenlediğimiz güreş turnuvasını yoğun bir katılımla tamamladık. Önümüzdeki sene çok daha fazla katılımcının milli sporcumuzun anısına minderde olacağına inanıyorum."

Buse Tosun Çavuşoğlu'nun hedefi olimpiyat altın madalyası Haber

Buse Tosun Çavuşoğlu'nun hedefi olimpiyat altın madalyası

Geçtiğimiz eylül ayında kazandığı dünya şampiyonluğuyla tüm Türkiye’nin bir kez daha gururu olan milli güreşçi Buse Tosun Çavuşoğlu, 2024 Paris Olimpiyatları’nın hazırlıklarına başladı. Hazırlık sürecine hiç durmadan devam ettiğini ve sadece 10 günlük kutlama yaptığını söyleyen Buse, "Antrenmanlara son surat devam ediyoruz. Çok kısa bir süre kaldı. Önümüzdeki temmuz ayı olimpiyatlar. İnşallah orada ülkemize kazanılmamış atın madalyamız var, kadın güreş tarihinde. Altın madalyayı, ülkemize Yalova’mıza, tüm Türkiye’ye getirmek için çalışıyoruz" dedi.  "Neden olimpiyat şampiyonluğu olmasın?"  Dünya şampiyonasında rakiplerine üstünlük sağlayan Buse, rakiplerini tek tek sayı tuşu ve tuş ederek dünya şampiyonluğuna ulaştığını hatırlattı. Artık tüm dikkatinin olimpiyatlarda olduğunu söyleyen Buse Tosun Çavuşoğlu, "Ben hayalleri, idealleri hep yüksekte olan bir karaktere sahibim. Belki güreş branşı olmasaydı, farklı yerlerde de aynı Buse’yi yansıtırdım. Başka branşlarda, başka bir konumda da olsaydım bugün bu başarımı yine konuşabilirdik. Çünkü hedefinizi koyduktan sonra ortaya inanılmaz derecede çalışan ve o hedefe ulaşana kadar hiç aralıksız, hedefe kilitlenen bir insanım. Şimdi sadece olimpiyatlar kaldı. Neden olimpiyat şampiyonluğu olmasın? Benden sonra gelen küçük güreşçilere, sporculara neden öncü olmayalım? Neden bunları başarabileceğimizi göstermeyelim? İnşallah da elde ederiz" diye konuştu.  "Hepimiz olimpiyat altın madalyasına odaklanmış durumdayız"  Kadın güreş tarihinde Yasemin Adar Yiğit’ten sonra dünya şampiyonluğuna ulaşan ikinci isim olan Buse, Türk kadın güreş tarihinde bugüne kadar kazanılmayan bir olimpiyat altın madalyası olduğunu belirterek şöyle konuştu:  "Bundan önce yıldızlar ve gençler kategorilerinde kadın güreşi her zaman madalya almıştı. Yıldızlarda, gençlerde, U-23’te büyükler kategorisinde şu ana kadar Avrupa ve dünya şampiyonluğunda alınmamış madalyamız kalmadı koleksiyonumuzda. Olimpiyat üçüncü olarak tarihe geçen Yasemin Adar Yiğit var. İlklere imza atıp bize o madalyayı kazandırmıştı. Çıta yükseldikçe hedefler yükseliyor, daha da zorlaşıyor. Kadın güreş takımının gözünü komple diktiği bir madalya var. Olimpiyat altın madalyası. Hepimiz oraya odaklanmış, kenetlenmiş durumdayız. İnşallah birden fazla sporcuya nasip olur ülkemize kazandırırız."  "Şampiyonluğun ardında birçok gözyaşı, ameliyat, operasyon, yenilgi var"  Dünya şampiyonluğu için 17 senelik bir emeğinin olduğuna vurgu yapan Buse, "Buse olarak, şampiyon olarak karşınızda duruyorum ama bunun ardında birçok gözyaşı, ameliyat, operasyon, bir çok yenilgi var. Düştüğümüz yerden kalkmak o kadar zor. 2 sene madalya alamadığım, sıfır çektiğim dönemler oldu. Bunun üstesinden geldik. En önemlisi de bu. Bunun tarifi yok. Ailem sevdiklerim, eşim, hocalarım, antrenörlerim, milli takım arkadaşlarım. Çok büyük fedakarlıklar ve emekler var. Bunun devam etmesi için olimpiyatlarda altın madalya lazım. Yoksa inanın zirveye ulaşmış sporcunun orayı koruması çok zor. Oradan düşerse zaten bunun psikolojisi de zor olur. İnşallah altın madalya kazanırım. Bugüne kadar hayatımda yaşamadığım duyguyu dünya şampiyonu olarak yaşadım diyebilirim" ifadelerini kullandı.  "Önemli olan sakatlık değil hedefe kilitlenmek"  2020 Tokyo olimpiyatlarında omzundan bir tendon ameliyatı geçirdiğini ve bunun kendisini olumsuz etkilediğini anlatan Buse, şöyle devam etti:  "Daha önce de düşmüştün Buse, bu sefer de düştün. Kalkamayacağın, yapamayacağın bir acı değil diyerek inanılmaz bir çalışmayla, ailemden destekle yorularak, yıpranarak yeniden ayağa kalktım. Hiç kolay olmadı. Parmağımı dahi oynatamadığım dönemden dünya şampiyonluğuna uzanan bir yolculuk. Büyük başarıların öncesinde gelen sakatlıklarmış. Hep bunu böyle yaşadım açıkçası. Çünkü diz ameliyatı olduktan 2 sene sonra büyüklerde Avrupa ve dünya üçüncülüklerine ulaşmıştım. Önemli olan sakatlık değil hedefe kilitlenmek. Olimpiyatlarda altın madalyaya sakatlanmadan ulaşamaya çalışacağız."  Yalova’daki bir okulda beden öğretmenliği de yapan milli sporcu, gelecek nesillerde başarılı sporcuların ortaya çıkması için çabaladığını ifade etti.  Çiftlikköy Belediyespor güreşçisi Buse’nin antrenörü Murat Gençtürk ise olimpiyatlara az bir süre kaldığını dile getirerek, "Günde çift antrenman yapıyoruz. Haftanın 3 günü kuvvet antrenmanı diğer günler teknik ve koşu antrenmanlarıyla çalışmalarımız tüm hızıyla devam ediyor" dedi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.