SON DAKİKA
Hava Durumu

#Ges

YENİŞEHİR YÖREM - Ges haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Ges haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Şişecam’ın Enerji Dönüşümünde Önemli Bir Adım Haber

Şişecam’ın Enerji Dönüşümünde Önemli Bir Adım

Türkiye’nin global şirketlerinden ve başta gelen küresel cam üreticilerinden biri olan Şişecam, enerji dönüşümüne yönelik yatırımlarına hız kesmeden devam ediyor.Şirket, daha önce 7 farklı tesisinde devreye aldığı toplam 25 MW kurulu güce sahip öz tüketim amaçlı GES yatırımlarına, İş Enerji iş birliğiyle Manisa’da hayata geçirdiği 20 MW kapasiteli yeni santrali ekledi. Bu yatırımın tamamlanmasıyla Şişecam’ın toplam GES kurulu gücü yaklaşık 2 katına çıkarak 45 MW’a ulaştı. Şişecam’ın enerji dönüşüm stratejisinin parçası olarak, farklı lokasyonlarda İş Enerji iş birliği ile hayata geçirilecek ilave rüzgâr ve güneş enerji santralleriyle yenilenebilir enerji üretim kapasitesinin, 2027 yılına kadar devreye alınacak 100 MW’ı aşan ek kapasite ile desteklenmesi hedefleniyor. Enerji dönüşümünde kesintisiz ilerleme Şişecam Genel Müdürü Can Yücel, GES yatırımlarının şirketin enerji dönüşümündeki stratejik önemini şu sözlerle değerlendirdi: “GES projelerimiz, enerji dönüşüm stratejimizin temel unsurları arasında yer alıyor. İş Enerji ile birlikte hayata geçirdiğimiz Manisa GES projesi de sürdürülebilirlik odaklı dönüşüm yolculuğumuzda attığımız güçlü adımlardan biri. Küresel jeopolitiğin ortaya çıkardığı güncel gelişmeler de bu santrallerin önemini bir kez daha ortaya koyuyor. Şişecam olarak üretimde elektrifikasyon oranını artırmayı, karbon emisyonlarımızı azaltmayı ve bu amaçla yenilenebilir enerji kullanımını artırmayı stratejik bir öncelik olarak görüyoruz. Yeşil dönüşümde hız kesmeyerek, yenilenebilir enerjiye yatırım yapmaya devam edeceğiz. Bu alandaki yatırımlarımızın kapsamı ve çeşitliliği artarak devam edecek.” Yücel, ulusal ve uluslararası enerji politikalarının da bu dönüşümü desteklediğini vurgulayarak şunları söyledi: “Türkiye’de hayata geçirilmesi planlanan Ulusal Emisyon Ticaret Sistemi ve AB’nin kar8bon düzenlemeleri, şirketlerin enerji dönüşümünü hızlandıran temel araçlar arasında yer alıyor. Müşterilerimizin sürdürülebilir ürünler ve düşük karbonlu üretim süreçlerine yönelik beklentilerinin hızla artması da bu alandaki yatırımlarımızı yalnızca çevresel değil; aynı zamanda ticari ve stratejik bir gereklilik haline getiriyor. Sürdürülebilirlik, değer zincirinin tamamında rekabetçiliği belirleyen temel unsurlardan biri durumunda. Şişecam olarak değişen müşteri beklentilerine yanıt vermek ve regülasyonlara proaktif şekilde uyum sağlamak adına enerji dönüşümünde aktif rol almaya, İş Enerji gibi güçlü iş ortaklarıyla projelerimizi hayata geçirmeye ve doğal kaynaklardan enerji üretimine odaklanmaya devam edeceğiz.” İş Enerji Genel Müdürü Kayahan Karadaş ise konu ile alakalı olarak şunlara değindi: “Türkiye’nin sanayi dönüşümünde yenilenebilir enerji yatırımlarının kritik bir rol üstlendiğine inanıyoruz. Bu vizyon ile Manisa’da hayata geçirdiğimiz öz tüketim güneş enerjisi santrali projesi, temiz enerji üretiminin yanı sıra sanayimizin rekabet gücünü ve enerji bağımsızlığını destekleyen önemli bir adım niteliğinde. İş Enerji olarak sürdürülebilirliği yalnızca çevresel bir sorumluluk değil, aynı zamanda uzun vadeli ekonomik değer yaratmanın temel unsurlarından biri olarak görüyoruz. İş Bankası Grubu’nun sürdürülebilir kalkınma vizyonuyla uyumlu şekilde, Türkiye’nin enerji dönüşümünü hızlandıracak, karbon ayak izini azaltacak ve reel sektörün yeşil dönüşümünü destekleyecek projeler geliştirmeye devam ediyoruz. Şişecam ile gerçekleştirdiğimiz bu iş birliği, yenilenebilir enerjinin sanayide daha yaygın kullanımına yönelik güçlü bir örnek oluştururken, ülkemizin düşük karbonlu geleceğine katkı sunma hedefimizin de somut bir yansımasıdır.” Karbon salımını yılda 28 bin ton azaltma hedefi Şişecam’ın 2025 yılında öz tüketim tesislerinden ürettiği elektriğin toplam küresel tüketimi içindeki oranı yüzde 51’e ulaştı. Mevcut GES yatırımlarına Manisa’da devreye aldığı yeni kapasiteyi de ekleyerek yıllık yaklaşık 66 GWh yenilenebilir enerji üretmeyi hedefleyen Şişecam bu üretimle, global elektrik tüketiminin yaklaşık yüzde 2’sini karşılayarak yıllık yaklaşık 28 bin ton karbon salımının önüne geçecek. Şişecam’ın GES yatırımları, karbon nötr üretim yolculuğunun temel yapı taşları arasında yer alırken; şirketin enerji maliyetlerini daha etkin yönetmesine ve konjonktürün de belirginleştirdiği riskleri azaltmasına önemli katkı sağlıyor. Sürdürülebilirlik alanındaki güçlü performansını uzun yıllardır istikrarlı şekilde sürdüren Şişecam, bu yaklaşımının bir yansıması olarak 2016 yılından bu yana BIST Sürdürülebilirlik Endeksi’nde yer alıyor.

Yenişehir’de Dev Yatırım Haber

Yenişehir’de Dev Yatırım

Bursa’nın Yenişehir ilçesinde ticaretin çehresini değiştirecek olan modern galericiler sitesi projesinde geri sayım başladı. Türkiye’nin en modern otomotiv ticaret merkezlerinden biri olmaya aday proje, bünyesindeki Güneş Enerji Santrali (GES) ve ileri teknoloji altyapısıyla dikkat çekiyor. 40 bağımsız iş yerinden oluşan site, bayram sonrasında düzenlenecek geniş katılımlı bir törenle hizmete açılacak. Enerji Gideri Sıfıra İnecek Projenin detayları hakkında bilgi veren Yenişehir Galericiler Kooperatifi Başkanı Orhan Erol, ciddi bir AR-GE sürecinin ardından projeyi tamamladıklarını belirtti. Sitenin en büyük özelliğinin enerji bağımsızlığı olduğunu vurgulayan Erol, "Yeni nesil galerilerimizde her mağaza kendi aydınlatma enerjisini üretecek. GES sayesinde esnafımızın elektrik faturası ve gideri olmayacak. Bütün incelikleri düşünülmüş, modern bir ticaret alanını ilçemize kazandırıyoruz," dedi. 350 Milyon Liralık Modern Yerleşke Toplam 14 bin 200 metrekare arsa üzerine inşa edilen dev projede sadece galeriler değil, kapsamlı sosyal donatılar da yer alıyor. Sitede;40 modern mağaza, Restoran, kafeterya ve sosyal tesisler, Yönetim, muhasebe ve güvenlik birimleri, Son teknoloji beton yollar ve çevre düzenlemesi.imkanları sunulacak. Bayram Sonrası Açılış Müjdesi Sitenin iç yollarının en yüksek kalitede betonla kaplanarak son aşamaya gelindiğini belirten Başkan Orhan Erol, açılış planına dair şunları söyledi: "Bu hafta yollarımızı tamamlıyoruz. İnşallah bayramdan hemen sonra geniş bir katılımla açılışımızı gerçekleştirerek, iş yerlerini üyelerimize teslim etmeyi planlıyoruz. Bu proje ilçemizin ticari gelişimine büyük bir ivme kazandıracak."

Orhaneli’de tankerle su taşıma dönemine son Haber

Orhaneli’de tankerle su taşıma dönemine son

Küresel ısınma, iklim değişikliği ve artan nüfus sebebiyle dünyanın gündemini meşgul eden temiz suyun geleceği ile ilgili önemli adımlar atan Bursa Büyükşehir Belediyesi, 17 ilçede kırsal mahallelerin kesintisiz suya ulaşımını sağlamaya ve yaşam kalitesini yükseltmeye devam ediyor. Dağ ilçelerinde yaşanan altyapı sıkıntılarını çözüme kavuşturmak için projeler geliştiren Büyükşehir Belediyesi, senelerdir içme suyu sıkıntısı yaşayan ve yaz aylarında tankerle su taşınan Orhaneli ilçesinin Söğüt ve Küçükorhan mahallelerini BUSKİ eliyle sağlıklı ve kesintisiz içme suyuna kavuşturdu. "Mahallelerimize hayırlı olsun" Orhaneli ilçesi Söğüt ve Küçükorhan mahallelerinde özellikle kurak geçen yaz aylarında ciddi su sıkıntısı yaşandığını hatırlatan Başkan Mustafa Bozbey, sorunu gidermek için haziran, temmuz, ağustos, eylül ve ekim aylarında yaklaşık 180 tanker su taşıyarak halkın mağdur olmaması için çalıştıklarını söyledi. Buna rağmen sürekli ve sürdürülebilir su temininde güçlük yaşandığını belirten Başkan Bozbey, tankerle su taşınmasının hem iş gücü ve zaman kaybına yol açtığını hem de ciddi bir maliyeti olduğunu ifade etti. Orhaneli’de düzenlenen ‘Başkan Bozbey Burada’ programında muhtarın konuyu iletmesi üzerine hızlı bir çalışma başlattıklarını anlatan Başkan Bozbey, "Küresel ısınmanın ve iklim değişikliğinin etkileri, tüm dünyada ve Türkiye’de fazlasıyla hissediliyor. Bizler de Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak iklim değişikliğiyle mücadele ve uyum konusunda önemli bir projeyi hayata geçirdik. Yapılan çalışmalar neticesinde Söğüt Mahallesi’nde açılan derin kuyu devreye alınarak, Güneş Enerjisi Sistemi (GES) ile çalıştırılmaya başlandı. Böylece su temini için herhangi bir pompalama maliyeti de oluşmadı. Saniyede 3 litre suyun pompalandığı sistemi 2 kaynağa daha uyguladığımızda toplam 12 mahallemiz bu hizmetten yararlanacak. Yapılan bu çalışma ile hem önemli bir tasarruf sağlanmış oldu hem de halkımızın su sorununu kalıcı olarak çözüme kavuşturduk. Muhtarımızdan gelen talebi Kurban Bayramı öncesinde hayata geçirmenin ve halkımıza verdiğimiz bir sözü daha yerine getirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Mahallelerimize hayırlı olsun" dedi.

Elektrik üretecen çarşı Haber

Elektrik üretecen çarşı

2.58 MW güce sahip GES, bin 500 hanenin elektrik tüketimine denk üretim yapacak. Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, “Panel kurulumlarını kısa sürede tamamlayarak yılsonuna kadar santrali hizmete açacağız” dedi.  Samsun Büyükşehir Belediyesi Yabancılar Çarşısı'nda başlattığı çalışmalarına devam ediyor. Fen İşleri Dairesi Başkanlığı tarafından ilk olarak çatısı sandviç panel levha ile kaplanarak yenilenen çarşıda esnaf daha nezih bir ortama kavuştu. Büyükşehir Belediyesi, yenilediği çarşının çatısına da şimdi de güneş enerji santrali kuruyor. 19 bin m2 yüzey alanında 2.58 MW güce sahip GES’in inşa edildiği çarşıda çalışmalar aralıksız sürüyor. Yılsonuna kadar tamamlanması planlanan proje bin 500 hanenin elektrik tüketimine denk üretim yapacak.  “GES projemizle örnek oluyoruz”  Çevreye duyarlı projeleri tek tek hayata geçirdiklerini söyleyen Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Demir, “Yenilenebilir enerji projelerine büyük önem veriyoruz. GES projelerimizle de örnek oluyoruz. Yabancılar Çarşısı’nın çatısına da 2.58 MW gücünde güneş enerji santrali kuruyoruz. Panel kurulumlarını kısa sürede tamamlayarak yılsonuna kadar santrali hizmete açacağız. Bin 500 hanenin elektrik tüketimine denk bir rakam bu santralden karşılanacak” şeklinde konuştu.  “Bin 500 hanenin elektriğini karşılayacak kadar üretim yapacağız"  Çalışma ile ilgili bilgi veren Fen İşleri Dairesi Başkanı Nurettin Özbey ise “Burası Samsun’un en eski çarşılarından biri. Çatı ile ilgili sorunlar vardı. Başkanımızın talimatıyla önce çatıyı yeniledik. Çarşımız artık kışın sıcak yazın serin oluyor. Esnafımız daha güzel bir ortamda çalışıyor. Çatıyı güneş enerji panellerine uygun yaptık. Şimdi de GES projemizin startını verdik. Panel montajlarına başladık. Bu santralle bin 500 hanenin elektriğini karşılayacak kadar üretim yapacağız. Yılsonuna kadar üretime başlayacak bu proje” diye konuştu.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.